Newsflash
Interviuri

Educarea pieţei de recrutare a personalului medical, un trend necesar

de Florentina Ionescu - aug. 5 2022
Educarea pieţei de recrutare a personalului medical, un trend necesar

Pentru clinicile mici și medii care doresc să arate ce au diferit faţă de competiţie, MEDIjobs este o platformă în care își pot promova valorile, spune Catrinel Hagivreta, fondatoarea acesteia.

Catrinel Hagivreta - CEO & Co-fondator 2

Carte de vizită:

  • Cofondator și CEO al MEDIjobs, prima platformă digitală de recrutare medicală din România
  • CEO al diviziei MEDIjobs din Statele Unite ale Americii, din iulie 2019

Ce avantaje sau beneficii au clienţii MEDIjobs?

În primul rând, este un canal de recrutare eficient. Noi creștem businessul doar pe baza succesului clienţilor noștri. Modul nostru de lucru și tarifele noastre sunt extrem de avantajoase pentru clienţii noștri, tocmai pentru că le oferă oportunitatea să intervieveze candidaţi care au trecut deja prin procesele noastre de screening și validare, să se lămurească de calitatea candidaţilor din comunitatea noastră. 

Recrutarea smart a personalului medical, posibilă și în România 

În al doilea rând, dacă discutăm despre candidaţi, adică personalul medical, serviciile noastre sunt complet gratuite. Un avantaj foarte mare este eficienţa în recrutare. Avem cea mai mare rată de acoperire a poziţiilor libere din piaţă. Mai mult de jumătate din posturile disponibile prin MEDIjobs sunt acoperite într-un timp rezonabil de scurt.

Comparativ cu media pieţei, de aproximativ 10%, înseamnă că noi suntem mult, mult mai eficienţi. Un alt avantaj este promovarea în comunitatea medicală. Clienţii noștri se bucură de două câștiguri în același timp: își acoperă poziţiile disponibile și își cresc reputaţia și popularitatea în comunitatea medicală.

Cum îi puteţi ajuta pe jucătorii mai mici de pe piaţă?

Pentru acele clinici mici și medii care doresc să arate de ce mediul lor este unul propice pentru un anumit segment de candidaţi, MEDIjobs pune la dispoziţie o platformă de comunicare, în care își pot promova aceste valori sau brandul.

Este extrem de valoros ca o clinică să poată face asta într-o comunitate de aproape 70.000 de specialiști medicali. Practic, mesajul tău ajunge exact la publicul tău ţintă, la specialiștii medicali pe care dorești să îi recrutezi.

Educarea pieţei, o provocare

Cu ce provocări v-aţi confruntat când aţi dezvoltat platforma?

În România ne-am luptat cu educarea pieţei. Neexistând în momentul lansării un serviciu similar, care să fie axat pe industria medicală, era destul de greu să explicăm clienţilor modul de lucru al platformei. Ei erau obișnuiţi așa: „Vreau să postez un anunţ și sper să avem aplicanţi”.

Am încercat să schimbăm gândirea și să mergem mai mult pe ideea: „Haideţi să mergem noi către candidaţi și să trimitem o listă de compatibilităţi cu care să interacţionaţi”.

Acum lucrăm cu peste 2.000 de angajatori medicali din România și avem o rată de retenţie extrem de mare pe clienţii noștri. Am venit cu un avantaj pe care ei nu îl vedeau la început, dar care acum se dovedește a fi extrem de valoros.

Aţi întâmpinat și alte obstacole la început?

Am avut dificultăţi să intrăm pe pieţele de recrutare din orașele mai mici. Este destul de dificil în aceste orașe, care nu sunt centre universitare, să reușim să creăm compatibilităţi între candidaţi și angajatori. Pentru că ori nu sunt suficient de mulţi angajatori care să răspundă ofertei, ori nu sunt candidaţi suficienţi. Lipsa candidaţilor din aceste zone se explică prin faptul că specialiștii medicali migrează către orașe mai mari.

Mediu competitiv și agresiv

Au existat provocări când aţi lansat platforma în SUA?

Bineînţeles! Statele Unite sunt o piaţă extrem de competitivă și extrem de agresivă pentru noii jucători. Provocări da, au fost. În primul rând, să îţi faci un nume într-o comunitatea medicală atât de mare ca Statele Unite.

Lucrăm în continuare la acest aspect – să creăm o reputaţie și un brand așa cum am făcut-o și în România. Costurile de promovare în Statele Unite sunt mult, mult mai mari, nu doar faţă de România, ci și faţă de Europa, în general.

Dar avantaje?
Da! Modelul de business a fost extrem de bine primit, nu a trebuit să petrecem timp cu educarea pieţei. Acolo clienţii sunt deja obișnuiţi să lucreze cu companii specializate pe domeniul medical, către care achită un comision atunci când fac o angajare.

Faptul că MEDIjobs automatizează anumite procese din activitatea de recrutare ne-a permis să avem comisioane mult mai mici faţă de alţi jucători de pe piaţă. Acest lucru ne-a oferit un avantaj competitiv.

Un roller coaster continuu

Existau în SUA multe platforme asemănătoare cu a dv.?

În Statele Unite sunt anumite companii, agenţii de recrutare care se focusează pe segmentul medical. Platforme care să funcţioneze identic ca MEDIjobs nu există.

Platforme care să aibă același focus ca noi nu există în momentul de faţă. Strategia noastră de poziţionare este una bună și puternică pe ambele pieţe în momentul de faţă.

Cum aţi descrie drumul până la „cea mai mare platformă de recrutare medicală din România”?

A fost un drum greu, cu siguranţă. Pentru că sunt multe provocări. Într-un start-up nu există niciodată un parcurs liniar, tot timpul e un roller coaster, mergi sus-jos și îţi trebuie o tărie mentală ca să poţi face faţă.

În același timp, clienţii și candidaţii au adoptat platforma extrem de rapid. Acest lucru ne-a ajutat fantastic să creștem atât de mult în doar câţiva ani. Ne-a ajutat să creăm o piaţă care nu exista, practic, până la MEDIjobs. Nu exista piaţa de recrutare medicală în România.

Compatibilitate la nivel profund

Ce înseamnă „recrutare de personal în mod automatizat”?
Ceea ce încercăm să facem este să automatizăm procesele manuale care nu aduc plus-valoare prin intervenţia umană, respectiv tot procesul de programare a unui interviu.

E „un telefon fără fir”, în care candidatul și angajatorul încearcă să găsească ziua potrivită, ora potrivită, fie reprogramează, caută în agenda scrisă când au disponibilitate între pacienţi...

Tot procesul este extrem de anevoios. Ce am reușit să facem în platformă este să automatizăm acest pas. Un alt lucru pe care l-am reușit: testarea interesului iniţial al unui candidat. Până acum se făcea clasic, printr-un anunţ de recrutare.

O platformă nu se oprește niciodată din a fi optimizată.

Creăm aceste profile ale angajatorilor medicali care lucrează cu noi, în care vorbim despre companie, valorile ei, echipa medicală și profilul ei.

Apoi facem compatibilităţi cu baza de date MEDIjobs, astfel încât, atunci când candidaţii declară că sunt interesaţi, să intre în contact cu angajatorul. Compatibilitatea să se facă la un nivel mai profund decât dacă s-ar face printr-un simplu anunţ pe platformele de recrutare.

Recrutarea prin platforma dv. face munca departamentelor de HR mai ușoară. Cum traduceţi asta?

Avem clienţi care chiar au renunţat la recruiteri interni și lucrează exclusiv cu MEDIjobs, tocmai pentru că le facilităm această muncă. Graţie platformei noastre, ei nu mai trebuie să petreacă timp căutând candidaţi, deci postând anunţuri și așteptând candidaţii să aplice.

Prin MEDIjobs nu mai trebuie să îţi faci griji cu preselecţia candidaţilor. Mai ales pentru posturi de asistent medical, pentru recepţie, pentru poziţiile de suport, unde principala provocare este că vin sute de aplicanţi și trebuie să îl identifice pe acel unic candidat potrivit pentru rol.

Procesul de căutare și de preselecţie a candidaţilor nu mai este făcut de ei. Angajatorii, clienţii noștri, trebuie doar să-și facă timp pentru interviuri. Atât. Trebuie doar să completeze în formular momentul când au disponibilitate pentru interviuri și astfel, acolo, în acele sloturi de timp, vor fi programate interviuri cu candidaţii. Vă daţi seama ce diferenţă, faţă de orele investite în căutarea și preselecţia candidaţilor! Câte ore sunt salvate aici!

Citiți și: Recrutarea smart a personalului medical, posibilă și în România

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe