Newsflash
OPINII

Stomatologia ca afacere

Stomatologia  ca afacere

Totul în cabinetul medical stomatologic este în grija și responsabilitatea medicului titular care deţine și conduce afacerea.

stomatologia afacereStomatologia este un domeniu medical cu multe particularităţi. Cele mai semnificative sunt caracteristicile de ordin economic. Înfiinţarea, întreţinerea și asigurarea rentabilităţii unui cabinet dentar sunt asociate unui efort financiar considerabil.

Acesta este și motivul pentru care în toate economiile de piaţă serviciile medicale stomatologice sunt asigurate de către furnizori de servicii din mediul privat. Și în România, odată cu ieșirea din sistemul economic de tip socialist, bazat pe proprietatea publică, și odată cu implementarea unei economii de piaţă, s-a trecut la privatizarea cabinetelor stomatologice și a laboratoarelor de tehnică dentară.

Studenţii Facultăţilor de Medicină dentară sunt pregătiţi, prin chiar formarea lorprofesională, pentru a intra într-o profesie cu caracter liberal pronunţat pe o piaţă concurenţială. Numărul cabinetelor stomatologice raportat la numărul de medici stomatologi din România arată că peste două treimi dintre medicii stomatologi lucrează în propriul cabinet.

Odată intrat în corpul profesional, tânărul medic stomatolog trebuie să ia rapid o decizie cu efecte determinante și imediate: să găsească un loc de muncă în cabinetul unui coleg sau să deschidă propriul lui cabinet. De regulă, tinerii absolvenţi aleg prima alternativă pentru debutul carierei lor.

După o practică de câţiva ani se conturează o orientare profesională pragmatică bazată pe experienţă pe piaţa de servicii medicale, iar medicul urmează să-și aleagă calea de urmat pe termen lung.

Pentru pacienţi, situaţia aceasta este benefică, pentru că ei au astfel acces în același timp la medici cu experienţă profesională și la medici tineri care aduc tehnologii noi în domeniu.

Aduce pacienţi din străinătate

Totul în cabinetul medical stomatologic este în grija și responsabilitatea medicului titular care deţine și conduce afacerea. Această provocare permanentă de ordin managerial stimulează spiritul antreprenorial al medicilor stomatologi.

Succesul în ceea ce este până la urmă o afacere condiţionează menţinerea pe piaţa de servicii medicale și chiar veniturile medicului și ale familiei sale. Această motivare puternică duce la rezultatele care se văd: cabinetele medicale stomatologice merg foarte bine în comparaţie cu serviciile medicale publice din sistemul bugetar și calitatea serviciilor stomatologice este de cel mai înalt nivel în majoritatea cazurilor.

Această realitate este ilustrată de faptul că turismul medical pentru tratamente stomatologice este semnificativ, în sensul că pentru astfel de tratamente vin în România pacienţi din străinătate.

Nu avem cazuri de asistenţă medicală stomatologică transfrontalieră în sens invers. În asistenţa medicală generală, pacienţii români care au posibilitatea pleacă din ţară pentru a beneficia de tratamente medicale de mai multă încredere și performanţă în afara ţării.

Stimularea spiritului antreprenorial în condiţiile specifice stomatologiei duce la dezvoltarea planurilor de afaceri în cazul medicilor stomatologi, care își descoperă cu această ocazie aptitudini de om de afaceri.

S-au conturat două consecinţe evidente. Una din ele este materializarea capacităţii de a dezvolta afaceri prin dezvoltarea expansivă a unui furnizor de servicii medicale stomatologice sub forma unor așa-zise lanţuri de cabinete.

Câteva dintre aceste noi forme de organizare a cabinetelor stomatologice sunt deja bine cunoscute pe piaţa de servicii medicale. Cea de a doua direcţie de dezvoltare este iniţierea și dezvoltarea unor afaceri mai mult sau mai puţin legate de stomatologie, dar fără a fi vorba despre cabinete care oferă servicii medicale stomatologice.

Sunt medici stomatologi care și-au făcut simţită prezenţa în mod semnificativ în domenii cum sunt serviciile medicale, altele decât stomatologie, dezvoltări imobiliare, organizare de evenimente, servicii și altele.

Când medicul devine manager

Cineva poate avea sau nu un simţ dezvoltat pentru afaceri. Provocările, permanente în administrarea unui cabinet stomatologic, sunt o adevărată școală de afaceri. Cei mai întreprinzători și cu simţ pentru afaceri reușesc să se desprindă de practica medicală nemijlocită și să treacă la alt nivel.

Ei renunţă la exploatarea propriei munci de medic în cabinet și se dedică tot mai mult creării unor condiţii optime pentru medici colaboratori sau angajaţi, precum și promovării cabinetului pentru asigurarea unui flux de pacienţi cât mai consistent. Trebuie bine înţeles contextul dezvoltării unor astfel de afaceri. Calitatea serviciilor medicale oferite este determinantă pentru succesul afacerii.

Experienţa medicilor din unitate este importantă și aici sunt de mare ajutor specialităţile medicale stomatologice introduse recent în Medicina dentară. Medici specialiști de chirurgie, de protetică, ortodonţie, endodonţie, pedodonţie și de parodontologie își unesc eforturile pentru acoperirea nevoilor de îngrijire medicală stomatologică ale pacienţilor.

Este îmbucurător că sunt tot mai mulţi medici stomatologi care, după plecarea în alte ţări ale Uniunii Europene, au reușit să fie apreciaţi și acolo și, chiar mai mult, au reușit să devină șefi și coordonatori ai unor servicii stomatologice.

La festivităţile de aniversare a unor ani de la absolvirea facultăţii, medicii stomatologi prezenţi își destăinuie evoluţia profesională, ocazie cu care sunt relatate astfel de evoluţii cu implicarea în diferite afaceri. Până la urmă, practica medicală stomatologică este și o școală de business.

Citiți și: Autocontrol, mișcare și curiozitate

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe