Autentificare

Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta

Căutare:

Căutare:

Acasă  »  LIFESTYLE  »  Hi-tech & Gadgets

Social media, utilă când pacienții caută informații despre dermatologi

Viața Medicală
Florentina Ionescu vineri, 8 mai 2020, ora 11:38

Un sondaj de opinie efectuat în SUA a evaluat influența social media în atragerea pacienților către cabinetele medicale.

De cele mai multe ori, pacienții nu iau în considerare social media ca variantă atunci când caută un medic dermatolog, potrivit unui sondaj de opinie realizat de cercetătorii de la Universitatea George Washington. Rezultatele sondajului au fost publicate recent în „Journal of Drugs in Dermatology”, scrie medicalxpress.com.

social media

Potrivit sursei citate, încă din 2019 datele arată că 79% dintre americani au o prezență activă în social media, pe platforme precum Facebook, Twitter și Instagram. Mulți medici dermatologi consideră social media ca fiind o unealtă foarte folositoare pentru a construi o imagine despre cabinetele lor și pentru a recruta pacienți.

Citește și: Prezența în online, un aliat pentru medici

Cu toate acestea, există date limitate referitoare la prezența în social media a furnizorilor de servicii medicale și la contribuția acestei prezențe în mediul online la atragerea de noi pacienți în cabinetul medicilor.

„Un număr din ce în ce mai mare de dermatologi suțin valoarea social media, pentru că aceasta îi ajută să își promoveze cabinetele medicale. Un singur sondaj de opinie a mai fost realizat anterior, referitor la percepția pacienților față de social media. Nu au fost suficiente studii pentru a ne arăta cît de eficientă este social media ca unealtă de marketing digital pentru medicii dermatologi”, a declarat dr. Adam Friedman, șeful interimar al Departamentului de Dermatologie de la George Washington University School of Medicine and Health Sciences și autorul principal al acestui studiu.

Echipa de cercetători de la Universitatea George Washington a distribuit un chestionar online cu zece întrebări la o populație de pacienți cât mai diversă, pentru a evalua percepțiile acestora referitoare la social media și la aspectele site-ului unui medic dermatolog care sunt cele mai utile în opinia pacienților.

Citește și: Dragoș Stanca, expert digital media: „Pentru un spital sau o clinică nu este suficient un site bine făcut”

Doar 25% dintre respondenții cu vârste între 18 și 30 de ani au spus că social media a fost extrem de importantă sau foarte importantă, sugerând că dacă medicii se bazează doar pe social media, acesta s-ar putea să nu fie cel mai bun mod pentru a dezvolta activitatea cabinetului medical.

Citește și: Ce greșeli fac spitalele în mediul digital?

Rezultatele sondajului de opinie au indicat și că respondenții care utilizează social media pentru aceste scopuri au fost interesați să vadă gradul de educație al pacientului, să vadă review-urile pacienților, precum și nivelul de experiență al medicilor dermatologi mai degrabă, și mai puțin informațiile personale despre medici.

„Deși s-ar putea ca pacienții, în general, să nu se bazeze pe social media pentru a selecta un medic dermatolog și nici să fie interesați de conținutul non-medical, mulți dintre respondenții noștri și-au exprimat interesul în ceea ce privește conținutul educațional scris de medicii lor dermatologi pe social media. Medicii ar trebui, totuși, să țină cont de social media ca unealtă în construirea imaginii cabinetelor lor și în implicarea pacienților lor actuali. Cu toate acestea, social media ar trebui să fie una dintre numeroasele metode pe care ar trebui să se bazeze în recrutarea de noi pacienți”, a conchis dr. Adam Friedman.

Sursa foto: www.rawpixel.com

Etichete: social media platforma online online platforme medicale retele socializare dermatologie dermatolog Dermatovenerologie

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
Avem două tipuri de abonamente anuale:
• Tipărit + digital – 200 de lei
• Digital – 129 lei

Prețul include TVA și taxele poștale de expediere a ziarului.
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
• Colegiul Medicilor Dentiști din România – 5 ore de EMC
• Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
• OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
• OAMGMAMR – 5 ore de EMC