Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Interviuri

Prezența în online, un aliat pentru medici

Viața Medicală
Florentina Ionescu joi, 30 aprilie 2020, ora 15:03

Am discutat recent cu Dragoș Stanca, expert digital media, despre cât de importantă este prezența în mediul online a medicilor care vor să își construiască un brand și să câștige vizibilitate.

dragos stanca

Discuția noastră s-a desfășurat în mediul online, prin videoconferință, în contextul măsurilor impuse de instaurarea stării de urgență în țara noastră. Dragoș Stanca mi-a explicat că marketingul digital, făcut în mod corect, are multe beneficii chiar și în cazul profesioniștilor din domeniul medical:

„Are beneficiile oricărei campanii corecte de comunicare, adică o mai bună poziționare, un mai bun business. Dacă este o campanie bine făcută, ai rezultatele pe care ți le dorești, pe care ți le-ai țintit la campanie. Depinde ce obiective ai: vrei să fii asaltat de programări la consultații, vrei să ai mai puține consultații, dar mai scumpe... Dacă este bine făcută, își atinge obiectivele și atunci ești fericit”.

Citește și: Ce greșeli fac spitalele în mediul digital?

De la expertul în digital media am aflat că prezența în social media pentru medici este un capitol extrem de important și că nu trebuie trecute cu vederea beneficiile unor rețele de socializare alese cu grijă, în funcție de specialitatea medicală în care respectivul medic profesează. Dragoș Stanca a oferit și câteva exemple în acest sens:

„Pagina de Facebook nu strică să existe. Acum, dacă cineva consideră că are ceva de comunicat acolo, bine. Și ar fi bine să se întâmple. Dacă nu, mai bine nu comunică”.

Cu toate acestea, spune interlocutorul meu, nu există o rețetă despre care se poate spune că este în totalitate câștigătoare, pentru că în unele cazuri, este bine ca medicii să comunice constant cu pacienții, în alte cazuri, însă, comunicarea poate fi la un nivel mai scăzut. Indiferent de „tabăra” în care se situează profesionistul din domeniul medical, trebuie să aibă o prezență în mediul online, spune Dragoș Stanca:

„Din punctul meu de vedere, prezența social media este echivalentă cu prezența web, în general. Putem să avem efectiv, ca medici, doar o pagină în care explicăm că nu avem lucruri de comunicat, dar că suntem de găsit aici și aici. Și dacă oamenii doresc, se pot înscrie, de exemplu, la o listă de WhatsApp sau pot să trimită un email sau pot să sune la un număr de telefon ș.a.m.d. Deci nu există o rețetă 100% câștigătoare. În anumite cazuri, poate e bine să comunicăm constant, în alte cazuri, poate e bine să nu comunicăm constant, ca medici, ci să comunicăm când e cazul. Dar da, cu siguranță, trebuie să avem o prezență”.

Unde poți să ascunzi un „cadavru” în mediul online

Printre multitudinea de întrebări, am lansat pentru expertul digital media un scenariu: un medic sau un spital nu are deloc o prezență puternică în mediul online, iar când pacienții caută informații, el nu apare deloc printre rezultate pe motoarele de căutare online – cel mai bun exemplu fiind Google.

V-ar putea interesa și: Dragoș Stanca, expert digital media: „Pentru un spital sau o clinică nu este suficient un site bine făcut”

Din experiența de peste 20 de ani pe care o are în digital media, am vrut să aflu de la Dragoș Stanca dacă se poate face ceva într-o astfel de situație, pentru a remedia problema:

„Există mai multe specializări în zona de online, iar una dintre ele, care este o meserie separată, se numește Search Engine Optimization. Deci în funcție de obiectivele respectivului medic sau instituție medicală, căutările relevante sunt esențiale în a avea o prezență cât mai eficientă în spațiul digital, având în vedere gluma care este reală: „Dacă vrei să ascunzi un «cadavru» online, trebuie să îl pui pe a doua pagină de rezultate din Google, că nu se uită nimeni acolo”. Într-adevăr, 90% dintre oameni se mulțumesc cu primul ecran de rezultate. Dacă nu ai niște rezultate relevante acolo, cel mai probabil că îți va fi foarte dificil să ai o prezență în regulă în mediul online. Din acest punct de vedere, search marketingul este foarte-foarte important”.

CARTE DE VIZITĂ

Dragoș Stanca este expert în digital media, cu o experiență de peste două decenii, și antreprenor. Din aprilie 2018, este președintele Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

El este fondatorul Upgrade 100, platformă care cuprinde fostul festival iCEE.fest, dar și producții media specializate, evenimente dedicate transformării digitale și servicii de business match making.

Dragoș este și partner al ThinkDigital, o companie specializată în media digitală și reprezentant local al grupului regional TDG care cuprinde mai multe companii specializate în marketing online și tehnologie.

Sursa foto: arhivă personală Dragoș Stanca

Etichete: dragos stanca marketing digital mediul digital digital media platforma online online sfaturi medicale online retele socializare social media google

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.