Newsflash
Interviuri OPINII

Acreditarea, garanţia unor servicii de calitate

Acreditarea, garanţia unor servicii de calitate

Obţinerea acreditării aduce o serie de atât pentru spital, cât și pentru pacienţi, spune Constantin Poiană (foto), managerul Spitalului „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși, acreditat în cel de-al doilea ciclu.

Pacienţii vor avea siguranţa că vor fi corect informaţi asupra problemelor lor de sănătate, asupra posibilităţilor spitalului de a le trata și asupra asigurării continuităţii îngrijirii medicale.

Ce schimbări aţi observat în spital ca urmare a evaluării și acreditării acestuia?

În primul rând, schimbarea mentalităţii personalului care lucrează în spital, prin implementarea regulilor și alinierea la standarde. Managementul calităţii nu se poate realiza fără descrierea pașilor de efectuare a unui proces și fără creșterea nivelului de instruire a personalului – este metoda noastră de a se înţelege că oferirea și creșterea calităţii actului medical se realizează prin oameni. Apoi, o comunicare mai eficientă a personalului: în pregătirea pentru evaluare am implicat tot personalul cheie în luarea deciziilor și elaborarea procedurilor, protocoalelor, analizelor, rapoartelor. Întâlnirile de lucru privind elaborarea metodologiei noastre de lucru au devenit o normalitate. Aș menţiona totodată și creșterea adresabilităţii: în primele șase luni ale anului 2023, peste 27% dintre pacienţii care au beneficiat de servicii medicale în cadrul spitalului au provenit din alte judeţe ale ţării. Cifrele reflectă, de asemenea, o creștere continuă a adresabilităţii către unitatea medicală. În primele șase luni din acest an, s-au înregistrat 16.969 de internări de zi, 2.648 de internări continue, 14.742 de consultaţii în cabinetele din cadrul Ambulatoriului integrat și 12.022 de prezentări CPU.

Satisfacţia pacienţilor reprezintă un indicator important al îngrijirii în sectorul medical... Pentru noi este foarte important deoarece ne arată o imagine generală a relaţiei pacientului cu personalul medical și nemedical. Pentru a avea o imagine bine conturată am realizat chestionare de satisfacţie a pacientului pe fiecare categorie în parte: spitalizare continuă, spitalizare de zi, ambulatoriul de specialitate, paraclinice, Compartimentul de Primiri Urgenţe (CPU).

 

Buna comunicare, cheia succesului

 

Cum s-a îmbunătăţit activitatea spitalului după acreditare?

Chiar și după procesul de evaluare și obţinerea acreditării, spitalul menţine implementarea procedurilor și a protocoalelor. Activitatea spitalului s-a îmbunătăţit datorită faptului că personalul a înţeles că procesele din spital sunt legate între ele și că numai printr-o bună comunicare se poate ajunge la rezultatele dorite. A contat foarte mult implicarea personalului cheie în luarea deciziilor și elaborarea procedurilor.

Ce riscuri au fost identificate care puteau duce la apariţia unor evenimente adverse și care ulterior au fost corectate?

La nivelul spitalului sunt identificate multe riscuri medicale și nemedicale care pot duce la evenimente adverse. De aceea, avem registrul de riscuri la nivel de spital. Orice proces din spital poate genera riscuri, pe care le analizăm prin intermediul procedurilor și le minimizăm. Ne axăm foarte mult pe declararea evenimentelor adverse și transmiterea clară a informaţiei în rândul personalului conform căreia raportarea nu este cu caracter acuzatoriu. Mai bine ne corectăm și învăţăm cu toţii, pentru a preveni pe viitor potenţiale riscuri. Vă pot da exemplul raportărilor „risc de explozie” în zonele de utilizare a oxigenului sau „lipsa oxigenului”. Am luat acest exemplu deoarece am aplicat un proiect de dotare cu rampă de oxigen la toate paturile și în zonele care necesită sistem de senzori și alarmare în caz de urgenţă.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe