Apar noi perspective în ceea ce privește utilizarea telemedicinei sau îngrijirii virtuale a pacienților în era COVID-19, cât și post-pandemie. Experții spun că beneficiile pe care le are telemedicina sunt mult mai mari.
Cercetătorii de peste Ocean subliniază valoarea telemedicinei nu doar în scopul prevenirii bolilor contagioase, cât și în oferirea accesului la îngrijirea eficientă și echitabilă.
Dr. Lee H. Schwamm (director la Centrul pentru Telemedicinnă de la Massachusetts General Hospital și vicepreșednte al Îngrijirii Virtuale la Partners Healthcare) și colegii săi subliniază că îngrijirea virtuală a pacientului – prin depășirea barierelor timpului și ale distanței – este o metodă ideală pentru a oferi îngrijire centrată pe pacient, cu costuri scăzute, mult mai convenabilă și cu o productivitate mult mai mare decât cea a metodelor tradiționale de oferire a serviciilor de îngrijire, mai ales în timpul unei pandemii, scrie medicalxpress.com.
Într-un articol scris de acest medic, care conduce un centru de telemedicină, sunt descrise scopul și scala inovației de la baza îngrijirii virtuale a pacientului. Totodată, în articolul respectiv sunt oferite recomandări pentru alte sisteme de îngrijire din domeniul sănătății în ceea ce privește implementarea uneltelor din telemedicină (îngrijire virtuală) și abordarea provocărilor în timpul și după pandemia de COVID-19.
„Va fi important pentru sistemele de sănătate să profite de beneficiile acestei inovații digitale pentru a reproiecta îngrijirile pacienților internați sau în ambulatoriu în prezent și în viitorul apropiat, pe măsură ce facem cu toții tranziția către etapa de recuperare”, a declarat dr. Schwamm, citat de medicalxpress.com.
Vizitele virtuale în contextul actual sunt menite să reproiecteze vizitele medicale tradiționale, unde un număr mare de profesioniști din domeniul sănătății se adună frecvent în fața ecranului un computer sau în fața rezultatului unei investigații pentru a discuta opțiunile de tratament. Cu vizitele virtuale – ca măsură de distanțare fizică – doar unul sau doi specialiști este fizic prezent pe secția unui spital, în timp ce toți ceilalți membri ai echipei multidisciplinare se alătură acestora de la distanță, fie de acasă, fie din alte locuri din spital.
Sistemul de comunicare virtual le permite clinicienilor să monitorizeze și să comunice cu pacienții prin intermediul ecranelor, de oriunde din spital, și prezintă astfel o față umană pacienților izolați al căror singur contact personal este, de regulă, cu personalul medical care este echipat complet, cu mască și mănuși.
„Aceste abordări ne-au permis să oferim servicii excepționale de îngrijire într-o perioadă cu risc mare de contagiozitate, iar în același timp să păstrăm echipamentele de protecție personală care sunt în număr redus, să reducem timpul de expunere al personalului medical și să ne implicăm în sesiuni video plinne de compasiune ori de câte ori este necesar”, a explicat dr. Schwamm.
Acesta subliniază că actuala criză din domeniul sănătății generată de noul coronavirus poate servi drept metodă de transformare pentru metodele învechide de acordare a îngrijirilor medicale și poate scoate la iveală noi modalități de a folosi îngrijirile virtuale (telemedicina) pentru a îmbunătăți starea de sănătate a tuturor pacienților.
Sursa foto: www.rawpixel.com
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe