Paula Mirela Corduneanu, manager calitate și auditor clinic la Spitalul Clinic „Dr. C. I. Parhon” din Iași , ne-a vorbit despre ce implică munca sa.
Ce recomandări aţi făcut în spitalul în care lucraţi?
Ce recomandări aţi făcut în spitalul în care lucraţi?
Am propus elaborarea unor proceduri pentru a reglementa consulturile interclinice, pentru a optimiza timpii de așteptare și a facilita accesul pacienţilor (ne referim la un spital monospecialitate, care tratează pacienţii din întreaga regiune Nord-Est). Am recomandat și actualizarea protocoalelor medicale pentru a le conforma și alinia ghidurilor internaţionale de bună practică pentru primele zece patologii tratate în fiecare secţie/compartiment.
M-am preocupat de îmbunătăţirea condiţiilor
Alte preocupări au fost identificarea activităţilor care generează riscuri medicale și nemedicale în relaţia cu pacienţii și procedurarea acestora,
Ce propuneri privind digitalizarea unităţii sanitare aţi avut în vedere?
Implementarea unui sistem de programare online a pacienţilor, atât pentru eficientizarea activităţii personalului medical, cât și pentru un acces ușor al pacienţilor la serviciile medicale oferite de spital. Implementarea pontajului electronic pentru a facilita accesul la programul de lucru al personalului și a scurta timpul de completare a pontajului pentru personalul medical.
Câte dintre măsurile propuse au fost luate în considerare de managerul unităţii sanitare?
În proporţie de 90%, în funcţie de bugetul aprobat, propunerile au fost implementate sau sunt în curs de implementare. Susţinerea conducerii spitalului este foarte importantă în desfășurarea activităţii managementului calităţii. Gradul de importanţă acordat este, în opinia mea, direct proporţional cu desfășurarea activităţii medicale în condiţii de siguranţă. Managementul calităţii nu reprezintă „hârtii într-un dosar” pentru comisia de evaluare
Care a fost cea mai dificilă parte din activitatea dv.?
Comunicarea cu personalul, dar pe care consider că am rezolvat-o între timp. Pe lângă activitatea supradimensionată, numărul mare de pacienţi trataţi, personalul insuficient atât în sectorul medical, cât și pe aspectele administrative, membrii personalului s-au văzut nevoiţi să participe la un proces nou,
În ce a constat acesta?
Personalul a trebuit să participe la consemnarea în scris a activităţilor pe care le desfășoară, la stabilirea unor reguli clare de funcţionare și la implementarea acestora. Desigur, lucrurile se desfășurau conform unor reguli clare, însă nescrise. Dificultatea majoră a fost de a reuși o bună comunicare bidirecţională, care să asigure atingerea ţintei propuse și drumul de urmat.
Faptul că managementul spitalului a înţeles încă de la început necesitatea implementării managementului calităţii și faptul că acesta reprezintă un sistem integrat în care toate activităţile se întrepătrund m-au determinat să-mi doresc să ţintesc îmbunătăţirea continuă a activităţilor desfășurate. Totul pentru confortul și siguranţa
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe