Newsflash
Interviuri

Evaluarea și acreditarea spitalelor, avantaje pentru pacienţi și spital

Evaluarea și acreditarea spitalelor, avantaje pentru pacienţi și spital

Am discutat cu prof. dr. Adrian Valentin Cotîrleţ, managerul spitalului Municipal de Urgenţă Moinești din judeţul Bacău, despre beneficiile și schimbările aduse de evaluarea în vederea acreditării.

        Spitalul Municipal de Urgenţă Moinești din judeţul Bacău este încadrat în categoria a IV-a de acreditare de către ANMCS, având 414 paturi de spitalizare continuă. Anul trecut, peste 15.700 de pacienţi au fost îngrijiţi aici. Am discutat cu prof. dr. Adrian Valentin Cotîrleţ, managerul spitalului, despre beneficiile și schimbările aduse de evaluarea în vederea acreditării.

Care sunt schimbările aduse unităţii sanitare din perspectiva acreditării?

În primul rând, a îmbunătăţit calitatea serviciilor medicale. Standardele și procedurile riguroase pe care trebuie să le respectăm ne-au ajutat să oferim îngrijiri medicale de mai bună calitate. Siguranţa pacienţilor este o prioritate absolută; suntem obligaţi să acordăm o atenţie deosebită acestui aspect, ceea ce reduce semnificativ erorile medicale și riscurile asociate.

Care au fost riscurile identificate și cum au fost ele corectate?

Există numeroase riscuri în furnizarea îngrijirilor medicale, cum ar fi infecţiile nosocomiale. Identificarea acestor riscuri ne-a permis să implementăm protocoale stricte de igienă și control al infecţiilor, minimizând astfel riscul de evenimente adverse.

Cum s-au îmbunătăţit calitatea serviciilor de sănătate și siguranţa pacientului odată cu acreditarea?

Prin acest proces, evaluăm și standardizăm fiecare aspect al spitalului, de la infrastructură și resurse umane la proceduri și protocoale medicale. Identificăm și evidenţiem eventualele deficienţe sau probleme, permiţându-ne să acţionăm prompt pentru a le corecta și a îmbunătăţi serviciile. Revizuim și actualizăm protocoalele medicale și procedurile pentru a fi conforme cu cele mai bune practici medicale. Ne concentrăm pe formarea continuă a personalului nostru, investind în dezvoltarea profesională pentru a asigura furnizarea de servicii mai bune și mai sigure. Monitorizăm constant respectarea standardelor, revizuind periodic protocoalele și evaluând performanţa pentru a preveni abaterile. În final, acreditarea sporește încrederea pacienţilor în calitatea serviciilor noastre de sănătate, ceea ce îi poate încuraja să caute îngrijire medicală atunci când au nevoie.

Cum s-a îmbunătăţit comunicarea cu pacienţii?

Ascultăm activ pacienţii, luând în considerare îngrijorările, întrebările și nevoile lor. Este important să le permitem să-și exprime grijile și să ne asigurăm că le-am înţeles corect. Folosim un limbaj clar și evităm sau explicăm termenii medicali complicaţi sau jargonul. Explicăm totul într-un mod accesibil, astfel încât pacienţii să înţeleagă diagnosticul, opţiunile de tratament și prognosticul. Arătăm empatie faţă de starea lor emoţională, înţelegând că pot avea frici, anxietăţi și preocupări, și suntem deschiși la discuţii despre acestea. De asemenea, ne asigurăm că pacienţii primesc toate informaţiile necesare pentru a lua decizii informate privind tratamentul și gestionarea sănătăţii lor.

Ce beneficii aduce implementarea managementului calităţii spitalului?

Implementarea unui sistem de management al calităţii a adus îmbunătăţiri semnificative în spitalul nostru. Am reușit să îmbunătăţim calitatea îngrijirii pacienţilor, să gestionăm mai bine riscurile și să reducem erorile medicale. De asemenea, satisfacţia pacienţilor noștri a crescut, ceea ce a avut un impact pozitiv asupra imaginii spitalului nostru.

Biroul Comunicare și Relaţii Externe

Acreditarea ne-a ajutat să ne îmbunătăţim standardele și să oferim pacienţilor noștri îngrijiri medicale de cea mai bună calitate, într-un mediu sigur și eficient. (Prof. dr. Adrian Valentin Cotîrleţ) 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 120 de lei
  • Digital – 80 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe