Hi-tech & Gadgets

Evaluarea genetică în aprecierea răspunsului la tratament

de Dr. Diana Andronache - mai 27 2022
Evaluarea genetică în aprecierea răspunsului la tratament

Rezultatele unui studiu recent arată că evaluarea moleculară a ţesutului articular al unui pacient diagnosticat cu artrită reumatoidă poate avea un impact semnificativ asupra deciziei terapeutice.

poza3pCercetătorii au identificat gene specifice asociate cu rezistenţa la majoritatea terapiilor disponibile, care ar putea oferi cheia dezvoltării de noi medicamente. Ca parte a unui studiu clinic, echipa de cercetători de la Universitatea Queen Mary din Londra a analizat și cazurile de pacienţi care nu au răspuns la tratamentul cu rituximab sau tocilizumab și au observat că aceștia prezentau 1.277 de gene unice lor.

Ulterior, au dezvoltat algoritmi de computer care ar putea fi utili în prezicerea răspunsului la tratament la acești pacienţi. Având în vedere rezultatele favorabile obţinute cu ajutorul algoritmilor de învăţare automată care au inclus profilarea genelor din biopsii, cercetătorii susţin cu tărie efectuarea profilului genetic al biopsiilor prelevate din articulaţiile afectate, înainte de a prescrie terapii biologice costisitoare.
Rezultatele cercetării au fost publicate în Nature Medicine.

Citiți și: Stimularea plasticităţii sinaptice