Newsflash
EDUCAȚIE

Platforma PfizerPro, disponibilă profesioniștilor români din domeniul sănătății

de Redacția Viața Medicală - iun. 29 2023
Platforma PfizerPro, disponibilă profesioniștilor români din domeniul sănătății

Platforma de informare PfizerPro este disponibilă, începând din luna iunie 2023, profesioniștilor din domeniul sănătății din România sub o formă accesibilă și inovativă.

În esență, PfizerPro este spațiul virtual unde pot fi accesate rapid informații actualizate și relevante despre terapiile disponibile în România sau despre cele mai noi cercetări și inovații din domeniul medical conexe cu portofoliul companiei Pfizer.

Site-ul are numeroase beneficii. Prin intermediul PfizerPro, profesioniștii din domeniul sănătății au acces la surse sigure, informații detaliate și de ultimă oră pentru ariile terapeutice de interes, precum și la actualizări periodice despre noutățile și evenimentele organizate de compania Pfizer în România. De asemenea, platforma oferă informații relevante despre rezultatele studiilor clinice referitoare la tratamentele disponibile în țara noastră, precum și acces gratuit la resurse de formare specializată, precum materiale educaționale, webinarii, studii de caz.

Cadrele medicale se pot înregistra gratuit pe platformă, folosind o adresă validă de e-mail și o parolă, urmând câțiva pași simpli: accesarea PfizerPro, apoi apăsarea butonului de „Înregistrare”. Procesul este simplu și rapid, iar datele utilizatorilor sunt protejate conform legislației în vigoare.

Informația medicală digitală într-o lume post-pandemică

Contextul generat de pandemia de COVID-19 a schimbat modul în care informația medicală este distribuită și accesată. Portalurile, platformele și website-urile cu conținut medical de calitate au înregistrat creșteri-record de trafic. Tendința actuală de aliniere la trendurile globale privind comunicare specializată este reprezentată de lansarea platformelor cu conținut medical, precum platforma PfizerPro.

Totuși, specialiștii atrag atenția că încurajarea engagementului digital individual necesită materiale de informare mai bogate și mai personalizate. În acest moment, detalierea beneficiilor terapiilor, indicații medicale, dar și alte informații relevante operaționale, menite să creeze interacțiuni digitale din ce în ce mai personalizate, fac subiectul a mai mult din jumătatea conținutului online de specialitate.

Importanța platformelor specializate pentru profesioniștii din domeniul sănătății 

Potrivit unui sondaj realizat de o echipă internațională formată din peste 250 de experți în cercetare, de la AnswerLab, există momente importante în care website-urile companiilor farmaceutice sunt esențiale și ar trebui accesate mai des de profesioniștii din domeniul sănătății pentru a afla informații importante. Printre aceste momente, putem menționa câteva:

  • atunci când apare un medicament nou
  • atunci când un medicament este prescris mai rar pacienților, iar nevoia de documentare și verificare a studiilor clinice este ridicată; 
  • când vor să afle mai multe despre aprobarea unei noi indicații pentru un tratament
  • când vor să afle mai multe despre o nouă metodă de administrare pentru un tratament deja existent;
  • când vor să obțină mai multe informații despre ajustarea dozelor de tratament; 
  • când caută informații despre contraindicații și interacțiunea cu situații deosebite ale pacienților; 
  • când caută informații legate de siguranța tratamentului
  • când caută informații educaționale și resurse pentru pacienți, pentru o mai bună comunicare cu aceștia.

Raportul internațional „The gaps between HCP demand and pharma supply of medical information” (publicat la 3 noiembrie 2021) a analizat în detaliu modul în care ar trebui să evolueze comunicarea și interacțiunea între companiile farmaceutice și profesioniștii din domeniul sănătății. Post-pandemie, industria farmaceutică dă semne că nu se transformă din punct de vedere digital atât de repede pe cât ar fi nevoie. Soluția ar fi creșterea investițiilor în dezvoltarea website-urilor și platformelor companiilor din industria farmaceutică, demers ce va fi tot mai important în era digitalizării.

Transformarea digitală în industria farmaceutică

Transformarea digitală în industria farmaceutică este de o importanță deosebită, potrivit dr. Glenn Agung Hole. El scrie într-un articol publicat pe rețeaua socială LinkedIn că o transformare digitală de succes va schimba în mod fundamental modul în care companiile farmaceutice își desfășoară activitatea. În viitor, afirmă acesta, companiile farmaceutice vor trebui să se adapteze pentru a putea ajunge la publicul-țintă, printre care se află și profesioniștii din domeniul sănătății.

Procesul de digitalizare a câștigat din ce în ce mai mult teren în industria farmaceutică. De exemplu, multe procese care în trecut aveau loc „pe hârtie” au fost acum înlocuite de procese digitale, care au sporit eficiența și au facilitat aderența la procedurile standard de lucru. „Acesta este un trend care va continua”, mai scrie dr. Glenn Agung Hole. De asemenea, prinde teren și folosirea unor platforme ce au la bază tehnologia cloud. Orice persoană care are acasă sau la birou un computer poate folosi, de exemplu, o platformă online de unde își poate lua informații medicale verificate. În plus, tehnologia cloud a ajuns să fie utilizată și în industria farmaceutică, un trend care, de asemenea, va continua.

Un alt punct pe care îl atinge dr. Glenn Agung Hole în articolul său este că industria farmaceutică trebuie să satisfacă nevoia de informare a profesioniștilor din domeniul sănătății și nu numai. Deși profesioniștii din domeniul sănătății vor continua să fie o parte esențială a industriei farma și o parte la fel de esențială în viața pacienților lor, trendurile digitale vor arăta că un număr din ce în ce mai mare de pacienți și medici caută în mediul online informații medicale referitoare la produsele și tratamentele companiilor farmaceutice. Tocmai de aceea, concluzia autorului este că, în esență, companiile din acest domeniu trebuie să asigure o informare corectă cu privire la medicamentele, produsele sau serviciile lor, informații care să ajungă la profesioniștii din sănătate. 

 

Cum ajută transformarea digitală companiile farmaceutice

Un concept nou, menționat într-un articol publicat în decembrie 2021, este cel referitor la „computer vision”, care are mai multe implicații în sectorul farmaceutic. Una dintre acestea este digitalizarea documentelor în format fizic. Prin intermediul unei tehnologii ce are în prim-plan utilizarea computerului, documente farmaceutice informate, cum ar fi cele folosite în unele studii clinice, rapoartele unor pacienți sau dosarele medicale ale unor pacienți pot fi digitalizate în mod automat și puse apoi la dispoziția profesioniștilor din domeniul sănătății. Ei le pot accesa prin intermediul unor portaluri, platforme și website-uri cu conținut medical de calitate.

Transformarea digitală este un proces complex și implică mai mulți pași. Este mai degrabă o schimbare culturală, scriu cei de la Mobiquity, o schimbare care se traduce prin faptul că actorii din industrie trebuie să se adapteze la acest peisaj în continuă schimbare. Multe companii farmaceutice au făcut deja pași uriași în direcția transformării digitale, așa cum este și platforma PfizerPro.

Nu mai este de mult un secret faptul că traficul generat de site-urile companiilor din industrie a atins cifre din ce în ce mai mari. Atât pacienții, cât și profesioniștii din domeniul sănătății caută tot mai multe informații pe site-urile companiilor farmaceutice, în fiecare zi. Este important să reținem că utilizarea transformării digitale permite companiilor să ofere profesioniștilor din sănătate un acces cu mai multă ușurință la informații medicale verificate și validate, să le ofere mai multe servicii personalizate și să își demonstreze în fața acestor profesioniști plusvaloarea.


Notă autor:

Surse
1. https://www.veeva.com/eu/wp-content/uploads/2021/06/Veeva-2021-Content-Metrics-Global-Trend-Report_EU_v3.pdf
2. https://digitalya.co/blog/hcp-portals-essential/
3. https://epghealth.com/reports/the-gaps-between-hcp-demand-and-pharma-supply-of-medical-information/

4. https://www.linkedin.com/pulse/what-does-digital-transformation-pharma-industry-look-hole-ph-d-
5. https://research.aimultiple.com/digital-transformation-pharma/
6. https://www.mobiquity.com/insights/digital-transformation-pharma

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe