Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  OPINII

Standardele de acreditare a spitalelor, la a treia ediţie

Viața Medicală
Dr. Marius-Octavian Filip vineri, 17 iunie 2022

ANMCS își propune includerea instrumentelor necesare stimulării respectului faţă de pacienţi, de realizare a unei comunicări eficiente cu aceștia, de creștere a muncii în echipă și a coeziunii.

spitalPentru definirea unei linii strategice de dezvoltare a ediţiei a treia a standardelor ANMCS pentru spitale, am urmărit ca aceasta să fie în concordanţă cu specificul local, dar și armonizată cu principiile internaţionale ale ISQua.

Pentru aceasta, am analizat și preocupările celor mai cunoscute programe de acreditare a unităţilor sanitare, citate în articolele de specialitate: programul Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations din SUA, programul canadian de acreditare și programele de acreditare din Regatul Unit, Australia, Noua Zeelandă și Franţa.

Principalele obiective generale vizează: îmbunătăţirea calităţii, siguranţa pacientului și a personalului, îmbunătăţirea integrării serviciilor de sănătate, continuitatea serviciilor de sănătate, eficacitatea serviciilor de sănătate, inovaţia-cercetarea, managementul informaţiilor, respectarea drepturilor pacientului.

Aceste obiective le regăsim și acum în liniile directoare ale standardelor dezvoltate de ANCMS. Pe baza lor încercăm să evităm percepţia evaluării-acreditării ca fiind o activitate formală sau una de control rigid al activităţii sanitare, un proces de „certificare”, „licenţiere” sau de impunere a unor standarde minime de „supra­vieţuire” a sistemului.

Accentul pe modificarea mentalităţii

Din păcate, sistemul sanitar românesc încă se zbate în zona „validităţii” autorizărilor, ANMCS văzându-se nevoită ca prin indicatorii sugeraţi să valideze și astfel de aspecte, în loc să urmărească și să stimuleze dezvoltarea abordării cuprinzătoare de management al calităţii totale (TQM) și de îmbunătăţire continuă a calităţii (CQI).

Pentru ediţia a treia a standardelor, ANMCS își propune
includerea instrumentelor necesare stimulării respectului faţă de pacienţi, de realizare a unei comunicări eficiente cu aceștia, de creștere a muncii în echipă și a coeziunii interne.

Este necesar să se pună accentul pe modificarea mentalităţii personalului, în sensul conștientizării avantajelor pe care le aduce standardizarea activităţilor clinice și administrative, integrarea și revizuirea relaţiilor profesionale din interiorul organizaţiei, dar și cu alte organizaţii, instituţii, dezvoltarea autoevaluării interne, a analizei periodice a activităţilor efectuate, a recunoașterii oneste a erorilor și de înlăturare a cauzelor care au dus la acestea.

Scopul, întărirea încrederii în spitale

Aspectele specifice pe care ANMCS le va dezvolta trebuie să fie cele legate de domeniul serviciilor oferite mamei și copilului, patologiilor psihiatrice, a celor geriatrice, oncologiei, paliaţiei, domenii care an de an cunosc o creștere a numărului pacienţilor de tratat. E necesar ca ANMCS să ţină cont, în dezvoltarea standardelor sale, și de interconectarea activităţilor medicale cu alte domenii, de exemplu, cu cel social.

Subliniem că scopul procesului de acreditare a unităţilor sanitare este, în final, acela de a întări încrederea publicului în calitatea asistenţei medicale, de a-i facilita accesul la servicii de sănătate de calitate și prin stimularea concurenţială a creșterii calităţii serviciilor oferite de „piaţa” serviciilor de sănătate.

Citiți și: Deturnarea clientelei

Etichete: standarde anmcs acreditare spitale ANMCS standardizarea activitatilor

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.