CAS a penalizat un medic specialist din ambulatoriu pentru că a trimis pacientul la medicul de familie, ca acesta să-i elibereze concediul medical. Motivul? El, specialistul, „nu are timp”.
Pacientul se prezintă la medicul de familie pentru o problemă medicală. Medicul de familie consideră, pe bună dreptate, că situaţia îl depășește și-i dă pacientului un bilet de trimitere către ambulatoriul de specialitate. Acolo, acesta este consultat, i se prescriu medicamentele necesare (fără compensare!!!) și este îndrumat înapoi către medicul de familie pentru a-i elibera concediu medical, pe motiv că medicul din ambulatoriu „nu are timp de așa ceva”.
Pacientul sună la medicul de familie. Medicul de familie ajunge într-un final să vorbească cu colegul din policlinică și îi explică acestuia că este obligaţia sa de a elibera actele necesare pacientului, pentru că medicul care a consultat pacientul știe cel mai bine câte zile sunt necesare pentru refacere. Cu toate aceste explicaţii, colegul din ambulatoriu refuză să-i dea pacientului concediul medical.
Ca urmare a acestei situaţii, pacientul se prezintă după câteva zile la medicul de familie și solicită transferul pe lista unui alt medic de familie, nemulţumit fiind de modul în care acesta i-a rezolvat problema. Evident că situaţia a fost neplăcută, frustrantă, mai ales că medicul de familie știa că a acţionat conform normelor sistemului medical și codului deontologic medical.
Povestea nu se termină aici. Pacientul, supărat că nu a primit concediu medical, deși situaţia o impunea, face o sesizare la CAS, care trimite o echipă de control pentru verificarea situaţiei. La final, după verificare, CAS îi dă medicului din ambulatoriu o sancţiune pentru neeliberarea unei reţete compensate și a concediului medical necesare pacientului.
Nu vreau să vorbesc despre orgolii rănite (nu este cazul aici), ci despre respectarea normelor sistemului medical, care stipulează clar că fiecare medic are obligaţia de a finaliza actul medical, fără a mai delega pe altcineva pentru eliberarea actelor, și despre respectul reciproc.
În mod evident, situaţia descrisă mai sus se putea rezolva amiabil, fără penalităţi, dacă existau o minimă deschidere spre dialog și un minim respect colegial. Vreau doar să mai adaug că și medicul de familie are programul lui de lucru, are pacienţii lui de rezolvat într-un fel sau altul și că nu este „secretara” sistemului medical.
Citiți și: Arta dentară
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe