Newsflash
OPINII

Acreditarea unităţilor sanitare din ambulatoriu

Acreditarea unităţilor sanitare din ambulatoriu

Standardele ANMCS urmăresc îmbunătăţirea performanţelor organizaţionale, având în vedere o concentrare mai mare pe îngrijirea și siguranţa pacientului.

image-from-rawpixel-id-6036448-jpegAcreditarea este mai mult decât căutarea excelenţei în domeniul sănătăţii, fiind unul dintre mecanismele de evaluare a performanţei unităţilor sanitare din ambulatoriu și de îmbunătăţire a calităţii serviciilor de sănătate și siguranţei pacientului.

Este definită ca un mecanism de evaluare externă care certifică performanţa, prin evaluarea conformităţii serviciilor de sănătate cu standardele ANMCS. Aspectele concrete și avantajele evaluării în vederea acreditării se referă în principal la creșterea eficacităţii prin:

•Cunoașterea expunerii la factori de risc a persoanelor aflate în grija medicului din ambulatoriu și adoptarea de măsuri de
prevenţie;

•Depistarea precoce a modificărilor patologice, determinate de expunerea la factori de risc;

•Asigurarea unui management integrat și interdisciplinar al cazului;

•Armonizarea colaborării dintre cele trei niveluri de asistenţă medicală, respectiv asistenţa medicală primară, asistenţa medicală de specialitate în ambulatoriu clinic și paraclinic și asistenţa medicală de spital;

•Creșterea accesului la servicii de sănătate din ambulatoriu prin:
- îmbunătăţirea comunicării cu pacienţii și aparţinătorii;
- îmbunătăţirea comunicării dintre pro­fesioniști;
- asigurarea trasabilităţii pacientului pe toate nivelurile de asistenţă medicală;
- respectarea nivelurilor de competenţă profesională;

•Identificarea disfuncţionalităţilor manageriale la nivelul unităţilor sanitare generate de reglementările sistemului sanitar și elaborarea recomandărilor de remediere a acestora.

Ciclul de acreditare

Procesul de evaluare în vederea acreditării unităţilor sanitare din ambulatoriu cuprinde cinci etape, care se desfășoară de-a lungul unui ciclu de acreditare de cinci ani. Aceste etape sunt: înregistrarea, înscrierea, pregătirea evaluării, evaluarea, acreditarea.

Prin obţinerea acreditării se confirmă că o unitate medicală dispune de resursele și competenţele profesionale necesare pentru a acorda îngrijiri medicale, pacientul va avea o mai mare încredere în a se adresa unei unităţi medicale acreditate, prin prisma unei corecte informări asupra problemelor de sănătate, asupra posibilităţilor unităţii sanitare de a le trata și asupra asigurării continuităţii îngrijirii medicale până la
însănătoșire.

Menţionăm câteva dintre avantajele și beneficiile acreditării: creșterea credibilităţii și a încrederii în serviciile medicale furnizate, creșterea calităţii și siguranţei în activitatea medicală, contribuţia și motivarea profesioniștilor la formarea unei culturi organizaţionale orientate spre îmbunătăţirea calităţii, studierea evenimentelor adverse ca un proces de învăţare din erori, creșterea eficacităţii și eficienţei serviciilor medicale, scăderea riscurilor generate de mediul extern.

Citiți și: Consideraţii despre cabinetele medicale grupate

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 120 de lei
  • Digital – 80 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe