O companie de cercetare de piață a făcut publice rezultatele unui studiu recent în ceea ce privește categoriile de alimente care nu lipsesc din coșul de cumpărături al consumatorilor români.
În context pandemic, predilecția spre o alimentație diversificată a influențat în mod direct coșul de cumpărături al consumatorilor, arată studiul făcut de Reveal Marketing Research.
Așa se face că legumele, fructele și produsele din carne au devenit o constantă în alimentația românilor, regăsindu-se acum în cumpărăturile dintr-o săptămână obișnuită, arată datele celui mai recent studiu al companiei menționate.
În privința celor mai populare categorii de produse achiziționate recent, clasamentul este condus de fructe, legume și produse lactate – menționate de 86% dintre respondenți, - urmate de carne, cu o pondere de 75%, se arată într-un comunicat de presă transmis redacției.
Băuturile non-alcoolice sunt achiziționate de 69% dintre respondenți. De asemenea, conform datelor, produsele congelate (de exemplu: legume, fructe, etc.) au devenit un „must-have” pentru 60% dintre respondenți.
Studiul mai arată că băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri, ceea ce poate indica o dorință a românilor de a-și diversifica alimentația într-un mod mai sănătos.
Dacă s-ar creiona un profil al consumatorului din categoria analizată, în funcție de tipul de produs recent consumat, se poate observa că, în general, respondenții din categoria de vârstă 45-55 de ani sunt cei care consumă cel mai mult carne (70%), în timp ce tinerii de până în 24 de ani, consumă aceste produse într-o măsură mai mică decât toate celelalte categorii de vârstă (48%), potrivit sursei citate.
În ceea ce privește segmentul produse lactate, pe categorii de gen, targetul este reprezentat de femei (74% - comparativ cu 64% bărbați), în timp ce pentru fructe și legume topul consumatorilor este condus de persoanele din categoria de vârstă + 55 de ani.
Studiul a constat în 1014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 11 – 15 noiembrie 2021.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe