Newsflash
Știri

Românii și coșul de cumpărături: ce alimente sănătoase sunt în topul preferințelor

de Florentina Ionescu - dec. 3 2021
Românii și coșul de cumpărături: ce alimente sănătoase sunt în topul preferințelor

O companie de cercetare de piață a făcut publice rezultatele unui studiu recent în ceea ce privește categoriile de alimente care nu lipsesc din coșul de cumpărături al consumatorilor români.

În context pandemic, predilecția spre o alimentație diversificată a influențat în mod direct coșul de cumpărături al consumatorilor, arată studiul făcut de Reveal Marketing Research. 

studiu cosul de cumparaturi al romanilor
Fotografie creată de Anna Shvets, de la Pexels

Așa se face că legumele, fructele și produsele din carne au devenit o constantă în alimentația românilor, regăsindu-se acum în cumpărăturile dintr-o săptămână obișnuită, arată datele celui mai recent studiu al companiei menționate.

Prima opțiune pe lista de cumpărături

În privința celor mai populare categorii de produse achiziționate recent, clasamentul este condus de fructe, legume și produse lactate – menționate de 86% dintre respondenți, - urmate de carne, cu o pondere de 75%, se arată într-un comunicat de presă transmis redacției.

Băuturile non-alcoolice sunt achiziționate de 69% dintre respondenți. De asemenea, conform datelor, produsele congelate (de exemplu: legume, fructe, etc.) au devenit un „must-have” pentru 60% dintre respondenți.

Studiul mai arată că băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri, ceea ce poate indica o dorință a românilor de a-și diversifica alimentația într-un mod mai sănătos.

Profilul consumatorului român: care sunt alimentele consumate în ultima săptămână

Dacă s-ar creiona un profil al consumatorului din categoria analizată, în funcție de tipul de produs recent consumat, se poate observa că, în general, respondenții din categoria de vârstă 45-55 de ani sunt cei care consumă cel mai mult carne (70%), în timp ce tinerii de până în 24 de ani, consumă aceste produse într-o măsură mai mică decât toate celelalte categorii de vârstă (48%), potrivit sursei citate.

În ceea ce privește segmentul produse lactate, pe categorii de gen, targetul este reprezentat de femei (74% - comparativ cu 64% bărbați), în timp ce pentru fructe și legume topul consumatorilor este condus de persoanele din categoria de vârstă + 55 de ani.

Metodologie

Studiul a constat în 1014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 11 – 15 noiembrie 2021.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe