Internaționale

Diabet de tip 2: cercetătorii anunță un tratament revoluționar

de L. Budin - iul. 15 2022
Diabet de tip 2: cercetătorii anunță un tratament revoluționar

Inserm – Institutul național francez al sănătății și cercetării medicale – a publicat în revista Diabetes rezultatele unei cercetări care propune o nouă pistă terapeutică în diabetul de tip 2.

O nouă familie de medicamente ar putea revoluționa tratamentul diabetului, acționând asupra problemei de fond.

În lume, peste 500 de milioane de persoane suferă de diabet de tip 2 – însă profesioniștii din sănătate nu știu cum să acționeze asupra mecanismului biologic care declanșează boala, ci doar asupra consecințelor ei, notează publicația Top Santé.

diabet2

În prezent, efectele diabetului sunt contracarate prin controlul glicemiei, ca urmare a tratamentului medicamentos.

Inserm – Institutul național francez al sănătății și cercetării medicale – a publicat în revista Diabetes rezultatele unei cercetări care propune o nouă abordare tereapeutică.

Ideea ar fi să nu se mai acționeze asupra absorbției glucozei prin controlul ei, ci prin restabilirea nivelului ei „în adipocitele bolnave, ceea ce are drept consecință tratarea rezistenței la insulină, cu efecte benefice asupra întregului organism”, subliniază cercetătorii Inserm.

Pentru a ajunge la acestă concluzie, cercetătorii au studiat o altă boală, sindromul Alström, care antrenează un diabet de tip 2. Oamenii de știință au observat că două proteine interacționau și blocau adipocitele, care nu mai puteau absorbi glucoza, ceea ce avea drept consecință declanșarea diabetului.

Cercetătorii au mai explicat că, în organism, țesutul adipos este un regulator al metabolismului, datorită rolului pe care îl are în a controla sensibilitatea la insulină.

Specialiștii de la Inserm au dezvoltat o nouă familie de medicamene, numite PATAS, care restabilesc fiziologia normală a adipocitelor.

Până acum, studii au fost făcute doar pe șoareci de laborator.

Efectele sunt vizibile la animal, cu o ameliorare netă a rezistenței la insulă și a mai multor parametri și comorbidități – respectiv, un mai bun control glicemic, o scădere a steatozei și fibrozei ficatului”, a precizat cercetătorul Vincent Marion.

Urmează studii clinice cu subiecți umani, a adăugat el.

Keto vs. dieta mediteraneeană în diabet și prediabet