Newsflash
Știri

„Dacă vrei să stai relaxat, mergi la medic!”: campanie pentru Boala Venoasă Cronică

de L. Budin - mai 30 2023
„Dacă vrei să stai relaxat, mergi la medic!”: campanie pentru Boala Venoasă Cronică

Grupul farmaceutic Servier îndeamnă persoanele cu risc de Boală Venoasă Cronică (BVC) să nu ignore simptomele și să meargă la doctor, printr-o nouă campanie realizată împreună cu Medic One.

Campania vine în continuarea comunicării începute în 2018 pe acest subiect, cu obiectivul de a încuraja populația cu simptome și semne de BVC să meargă la medic și include povești ale pacienților, exemple de planuri de acțiune și recomandări utile, creșterea adresabilității și o abordare nouă a execuțiilor creative și a website-ului dedicat, se arată într-un comunicat. 

 

Test pentru pacienți

Website-ul a fost remodelat astfel încât să fie captivant pentru vizitatori încă de la prima interacțiune, să fie ușor de utilizat, iar navigarea să fie intuitivă. Cuprinde conținut educativ cu informații despre boală, simptome și semne, recomandări utile, exerciții pentru îmbunătățirea circulației venoase și o listă de întrebări frecvente cu răspunsuri în format video de la un expert în BVC – medic primar în chirurgie generală și medic specialist în chirurgie vasculară. Tot pe site, vizitatorii sunt invitați să parcurgă un test pentru a-și afla gradul de risc pentru Boala Venoasă Cronică, iar la final, dacă riscul este mediu sau crescut, aceștia sunt încurajați să meargă la doctor. 

Întreaga campanie dezvoltată pentru Servier se bazează pe educație medicală, informare și pe îndemnul de a parcurge testul de pe site. Rolul acestui test este foarte important, pentru că ne poate ajuta să conștientizăm anumite simptome și să scoatem la suprafață situații sau comportamente care ne predispun la această boală. Campania se adresează atât oamenilor sedentari, celor cu meserii predispozante, celor cu probleme de greutate, cât și farmaciștilor, care au fost adăugați ca parteneri și vectori suplimentari pentru educarea populației cu privire la boală. În cadrul campaniei am creat un traseu pe care pacienții îl pot parcurge: de la informații și întrebări la care răspunde un specialist, la testul prin care afli dacă ești în categoria de risc și opțiunile de tratament, cu o recomandare clară de a merge la doctor. Medicul devine punctul terminus al acestei călătorii, obiectivul campaniei noastre fiind și de a încuraja prezentarea la medic a cât mai multor potențiali «candidați» la BVC”, a spus Oana Cociașu, Managing Partner Medic One.

Boala Venoasă Cronică este preponderent o patologie a sedentarismului și este foarte frecventă. 

În România, studiile epidemiologice arată că 7 din 10 adulți care se adresează medicului de familie suferă de BVC. Mulți factori contribuie la apariția acesteia, inclusiv factorul ereditar. Este foarte important ca înainte să apară modificările ireversibile ale sistemului venos, persoanele cu simptome (durere, senzație de picioare grele, senzație de picioare umflate) și semne (vinișoare sparte, edem, modificări tegumentare) să meargă la medic pentru consult. Prin această campanie îi îndemnăm pe toți cei aflați la risc să meargă la doctor pentru a primi un diagnostic corect și recomandările de tratament pentru BVC”, a spus Bogdan Dolofan, Director Medical Affairs, Servier.

 

Pentru profesioniștii din sănătate

O altă componentă a campaniei este promovarea către profesioniștii din domeniul sănătății: medici de familie, medici dermatologi, medici chirurgi, medici cardiologi, medici de medicină internă și farmaciști, prin intermediul unor materiale educaționale pentru a crește gradul de informare și conștientizare asupra bolii venoase cronice.

Medicul de familie este pionul principal în prevenție și cel care poate identifica cu ușurință factorii de risc, condițiile favorizante apariției BVC și poate stabili diagnosticul pentru fiecare pacient în parte. Și pentru că doar 1 pacient din 4 se adresează medicului pentru simptome sau semne de BVC, pacienții vor primi în timpul consultației un material informativ cu scopul de a-i ajuta să identifice simptomele și semnele de BVC și încuraja să meargă la medic din timp. 

Rolul farmaciștilor în consilierea pacientului cu Boala Venoasă Cronică este foarte important. Astfel, campania include materiale educaționale dedicate lor, cu scopul de a ușura implicarea farmaciștilor în educația pacienților, pentru ca aceștia să-și înțeleagă mai bine boala, simptomele și semnele de BVC, tratamentul și schimbările pe care ar trebui să le facă în stilul de viață, se mai arată în comunicat.

 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe