Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  OPINII

Publicitatea activităţilor medicale

Viața Medicală
Drd. Rareș Voroneanu vineri, 9 iulie 2021

Codul Deontologic oferă câteva reglementări referitoare la publicitatea activităţilor medicale.

Reţelele de socializare, presa etc. sunt mijloace la care apelăm pentru a ne face publicitate. Publicitatea este un element important prin care căpătăm notorietate. Medicii au și ei dreptul de a-și promova serviciile pe care le oferă. 

        Conform prevederilor Codului Deontologic, publicitatea trebuie să fie veridică, neînșelătoare, să respecte secretul profesional și să fie realizată cu demnitate și prudenţă. Nu este permis ca într-o reclamă să fie spuse lucruri neadevărate, cum ar fi să pretindem că suntem medic primar, deși suntem specialist. De asemenea, este interzisă menţionarea numelui pacientului, denigrarea unui alt medic, a unui spital și așa mai departe. Și menţiunile laudative sau comparative sunt interzise.

        Un alt aspect este acela al interdicţiei de utilizare a mijloacelor de publicitate în scopul dobândirii de clientelă. Este greu de probat acest lucru, dar este important să evităm astfel de lucruri întrucât pot avea repercusiuni asupra activităţii noastre.

        Articolul 49 din Codul Deontologic stabilește și mijloacele de publicitate ce pot fi folosite de medic (pot fi alese mai multe variante dintre cele stipulate): plasarea unei firme, anunţuri de publicitate, anunţuri și menţiuni în anuare și cărţi de telefon, invitaţii, broșuri și anunţuri de participare la conferinţe/colocvii/simpozioane profesionale și de specialitate, corespondenţă profesională și cărţi de vizită profesionale, adresă de internet. Este interzisă oferirea serviciilor prin prezentare proprie sau prin intermediar la domiciliul ori reședinţa unei persoane sau într-un loc public. Practic, ne este interzis să batem din ușă în ușă și să informăm oamenii că noi suntem medici.

        Este interzisă propunerea de prestări de servicii personalizate fără ca acest lucru să fi fost în prealabil solicitat, indiferent dacă aceasta este făcută sau nu în scopul racolării de pacienţi, inclusiv acordarea de consultaţii medicale realizate prin orice suport material sau orice alt mijloc de comunicare în masă, inclusiv prin emisiuni radiofonice sau televizate, cu excepţia acelora avizate de Colegiul Medicilor din România sau de alte organisme acreditate în acest sens. De asemenea, ne este interzis să facem reclamă unui anumit medicament ori dispozitiv medical.

Etichete: publicitate medicina

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.