Internaționale

Legătură genetică între endometrioză și cancerul ovarian

de Florentina Ionescu - mar. 16 2022
Legătură genetică între endometrioză și cancerul ovarian

Cercetătorii de la Universitatea din Queensland au demonstrat o legătură genetică între endometrioză și subtipurile cancerului ovarian.

Această descoperire recentă le va permite specialiștilor să identifice potențiale medicamente pentru terapie și să capete o mai bună înțelegere a ambelor boli, scrie medicalxpress.com

simptome endometrioza

Studiile anterioare au arătat că femeile care suferă de endometrioză au un risc ușor mărit de a dezvolta cancer ovarian epitelial.

Dr. Sally Mortlock și profesorul Grant Montgomery de la Institute for Molecular Bioscience din cadrul Universității din Queensland au efectuat un amplu studiu genetic pentru a identifica o bază genetică pentru acest risc, pentru a înțelege mai bine terenul biologic pe care se suprapun aceste două boli, endometrioza și cancerul ovarian.

„Cercetarea noastră arată că persoanele care poartă anumiți markeri genetici care le cresc predispoziția la a dezvolta endometrioză au, de asemenea, un risc mai mare de a face anumite subtipuri de cancer ovarian epitelial și cancer ovarian endometrioid”, a declarat dr. Mortlock.

Ea a mai spus că, deși bolile sunt legate din punct de vedere genetic, riscul de cancer ovarian pentru acele femei cu endometrioză nu este substanțial crescut.

„În general, studiile au estimat că o femeie din 76 se află la risc de a dezvolta cancer ovarian în decursul vieții și riscul de a avea endometrioză crește acest risc ușor, la o femeie din 55, astfel că riscul general este încă foarte scăzut”, a mai spus dr. Sally Mortlock.

Mai multe detalii aici.