Într-un interviu recent, acordat publicației Viața Medicală, expertul în digital media Dragoș Stanca răspunde la această chestiune.
Dragoș Stanca este expert în digital media, cu o experiență de peste două decenii, și antreprenor. Din aprilie 2018, este președintele Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).
El este fondatorul Upgrade 100, platformă care cuprinde fostul festival iCEE.fest, dar și producții media specializate, evenimente dedicate transformării digitale și servicii de business match making.
Dragoș este și partner al ThinkDigital, o companie specializată în media digitală și reprezentant local al grupului regional TDG care cuprinde mai multe companii specializate în marketing online și tehnologie.
Specialistul în digital media este de părere că, mai ales în domeniul medical, în acest moment, atât în ceea ce privește conținutul, cât și în ceea ce privește publicitatea, există unele provocări majore pentru industria de farma și, în general, domeniul sănătății. De ce? Răspunsul ni-l oferă chiar președintele BRAT:
„Democratizarea accesului la instrumentele de promovare și la cele de distribuire a informației a provocat fenomenul pe care îl vedem cu ochiul liber, și anume oamenii tind să se trateze folosind căutări pe Google, tind să creadă toate bazaconiile și sfaturile ciudate, naturiste, ezoterice ș.a.m.d. sau pur și simplu cad pradă unor «producători» de pseudo-medicamente pe care le cumpără în urma unor articole care par legitime și care sunt de fapt scrise de doctori care nu există și așa mai departe”.
Din experiența de peste 20 de ani pe care o are în digital media și din ceea ce a observat în România, am vrut să aflăm care sunt, în opinia lui Dragoș Stanca, cele mai mari greșeli pe care le fac medicii, respectiv instituțiile medicale (spitale, clinici, policlinici) în ceea ce privește marketingul digital.
„Cea mai mare greșeală în momentul ăsta este că nu comunică: 93% din banii de advertising din zona medicală se duc pe zona de televiziune, mai există niște reclame outdoor, iar online-ul este la capitolul <și altele>. Greșeala majoră pe care o fac toate companiile – știu, și din cauza unor limitări legale – este că practic folosesc doar 5% din potențialul digital, pentru că se mulțumesc cu componenta de web presence. Prezența web este ca și cum ți-ai face un magazin foarte frumos în mijlocul deșertului. Nu îl vede nimeni, adică nimeni nu va veni pe site-ul tău pentru că e un site foarte frumos”, a declarat Dragoș Stanca pentru Viața Medicală.
Pentru că există sute de mii și milioane de site-uri frumoase, spune expertul în digital media, este dificil ca pacienții să fie atrași doar prin intermediul unui site, mai ales că timpul fiecăruia dintre ei este limitat. În opinia lui Dragoș Stanca, simpla investiție în prezența web este inutilă.
„Prezența web, nedublată de un buget de marketing digital constant, pe tot parcursul anului, e inutilă. Mai bine lași un număr de telefon și trei rânduri de text decât să te chinui să investești mult... Am văzut multe cazuri de investiții de zeci de mii de euro sau mii de euro cel puțin într-un site care să arate cât mai bine și atât! Ăla e tot bugetul de marketing. Mai bine nu-l mai faci”, a explicat președintele Biroului Român de Audit Transmedia.
Citește și: Dragoș Stanca, expert digital media: „Pentru un spital sau o clinică nu este suficient un site bine făcut”
Sursa foto: arhiva personală; Unsplash
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe