Newsflash
Hi-tech & Gadgets

Sistem integrat de telemedicină, care oferă servicii de asistență în contextul COVID-19

de Florentina Ionescu - apr. 9 2020
Sistem integrat de telemedicină, care oferă servicii de asistență în contextul COVID-19

Ieri a fost lansat 9SOS, un sistem privat integrat de telemedicină care oferă servicii de asistență și suport persoanelor afectate de COVID-19 și tot ieri a fost lansat numărul de asistență 021.9789.

Este o soluție complexă și completă care are funcțiuni de înscriere, triere, evaluare și monitorizare a celor afectați de COVID-19, se precizează într-un comunicat de presă, iar acest sistem oferă asistență persoanelor suspecte de COVID-19, izolate sau aflate în carantină.

coronavirus telemedicina sistem integrat

Costul serviciului este gratuit, iar apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare și poate fi efectuat de către orice cetățean român, din orice rețea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau în afara granițelor.

„Platforma construită propune o soluție care diminuează încărcarea sistemului medical: spitale, medici de familie, Direcții pentru Sănătate Publică (DSP) și Inspectoratului pentru Stări de Urgență (ISU), prin sistematizarea și automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină”, se arată în comunicat.

Cei care au dezvoltat acest sistem spun că serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical din țara noastră, prin sistematizarea și automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea și asistența lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789.

Serviciul acesta oferă o platformă care fluidizează procesului de triaj, direcționează traficul și monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaboarea mai multor entități, în baza unui parteneriat public-privat.

„Întregul proces are loc la distanță, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicațiilor cu persoanele afectate”, potrivit aceleiași surse.

Palierele de suport oferite de acest sistem de telemedicină:

1. Call center-ul medical face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază și le întocmește o fișă situațională, pe baza celor declarate de persoana care apelează.

În funcție de categoria de risc care i-a fost alocată, persoana va fi direcționată către medic de specialitate/ medic de familie/ ISU/ DSP în funcție de situatie. În plus, serviciul oferă și monitorizarea cazurilor.

Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primește o recomandare, și rămâne într-un sistem de monitorizare până la dispariția definitivă a riscului.

2. Call Center-ul social oferă suport emoțional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilități sau singure și, în funcție de situația fiecăruia, îi direcționează pe vârstnici către autoritățile abilitate sau grupuri de suport civic.

Platforma 9SOS va fi încredințată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgență și minimum 3 luni după încheierea acesteia.


Notă autor:

Sursa foto: pixabay.com

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe