Un studiu recent arată că doar unul din zece români a mers la fitness pe tot parcursul anului*.
SanoPass FIT by MedLife, o soluție care integrează servicii medicale, de wellness, prevenție și fitness, a prezentat cifrele înregistrate în anul 2023 și a oferit astfel o perspectivă detaliată asupra comportamentului abonaților săi.
Rezultatele analizei de portofoliu arată că 40% dintre cei care s-au înscris la o sală de fitness în luna ianuarie au menținut constantă frecvența până în luna aprilie și doar 14% dintre consumatori au rămas activi până la finalul anului 2023, potrivit unui comunicat de presă transmis redacției.
Datele furnizate reflectă, pe de o parte, o tendință generală în industrie, specifică începutului de an, dar în același timp, evidențiază oportunități semnificative pentru îmbunătățirea retenției pe termen lung și nevoia de a menține activ angajamentul consumatorilor din România, când vine vorba de mișcare. În ceea ce priveşte durata medie de utilizare, abonații SanoPass FIT au frecventat sala de fitness timp de 4 luni pe an în medie, cu o prezenţă de 9 vizite lunare.
În acest context, compania spune că își răsplătește clienţii care achiziţionează un abonament SanoPass FIT, sau îl păstrează pe cel existent, cu 10% din valoarea recurenței abonamentului. Această sumă este direcționată direct în bugetul de analize medicale.
Prin această inițiativă, furnizorul de servicii wellness recompensează fidelitatea și încurajează prevenția și investițiile în sănătate. Astfel, fiecare abonat are șansa să acumuleze până la 300 de lei în bugetul dedicat analizelor de laborator, pe care le poate utiliza în rețeaua de clinici partenere SanoPass, din întreaga țară.
Potrivit unui studiu publicat în Journal of Aging and Physical Activity și citat în comunicatul de presă, persoanele active fizic au o speranță de viață mai lungă, comparativ cu cele care duc un stil de viață sedentar. În plus, activitatea fizică a fost asociată cu reducerea riscului de depresie și anxietate în rândul femeilor.
Profilul demografic al abonaților în 2023 reflectă o tendință de creștere echilibrată și diversificată în ceea ce privește atragerea ambelor sexe în sălile de sport, portofoliul de clienți fiind reprezentat în proporție de 55% bărbați și 45% femei. Compania a observat o evoluție semnificativă privind interesul pentru sport în rândul femeilor, comparativ cu anii precedenţi, când procentul abonatelor era de doar doar 33%.
„Femeile din portofoliul nostru au avut o vârstă medie de 31,2 ani, în timp ce bărbații de 29,5 ani, iar acest aspect subliniază angajamentul nostru de a atrage și servi un segment de piață matur, în contrast cu tendințele globale axate pe adolescenți și tineri între 20 și 30 de ani. Pentru anul 2024 ne propunem să atragem în activitățile sportive mai multe femei din acest segment de piață și să consolidăm un portofoliu cu vârsta medie de 32 de ani.
În tandem, rămâne o prioritate să inspirăm cât mai mulți oameni să integreze în rutina lor servicii de wellness după vârsta de 30 de ani pentru a-și păstra vitalitatea și a preveni instalarea afecțiunilor medicale asociate cu sedentarismul și stilul de viață dezordonat”, a declarat Andrei Vasile, fondatorul SanoPass by MedLife.
*Potrivit datelor SanoPass FIT, 14% din totalul abonaților rețelei au păstrat un abonamente la fitness activ, pe tot parcursul anului 2023.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe