Newsflash
Cultură

Bertolt Brecht, cu B, de la Burlesque!

de Mircea Crețu - iun. 3 2022
Bertolt Brecht, cu B, de la Burlesque!

Spectacolul „Opera de trei parale” al Teatrului Excelsior este un model de entertainment în stilul Răzvan Mazilu, pentru care echipa de actori merită toată admiraţia.

opera de trei parale foto teatrul excelsior
Foto: Teatrul Excelsior

 

Venit după succesul înregistrat de „Familia Adams”, montat tot de Răzvan Mazilu cu aproximativ aceeași echipă de actori, spectacolul Opera de trei parale, de Bertolt Brecht, a fost așteptat de la începutul stagiunii ca un cireș copt. Regizorul și coregraful pare a fi găsit în Teatrul Excelsior partenerul ideal pentru propunerile sale artistice, dată fiind structura trupei, spaţiul de joc, structura și așteptările publicului fidelizat. Sala a fost arhiplină și biletele se vânduseră cu săptămâni înainte.

        Spectacolul a fost bine primit. S-a râs, s-a aplaudat, a fost un model de entertainment în stilul lui Răzvan Mazilu. Echipa Excelsiorului merită toată admiraţia pentru felul în care se raportează la relaţia cu spectatorul – fără menajamente, fără concesii, cu o fizicalizare și interpretări muzicale live, caracteristice spectacolului modern.

        Brechtul propus de urmașii marelui Ion Lucian e unul scuturat de încrâncenările și de tensiunile politice caracteristice anilor de naștere ai piesei. Devine, în accepţiunea regizorului, un cabaret care dorește să ne spună că există o strălucire și un destin al show-ului și în prăbușiri. Vă place ideea? Bine. Nu? Asta e! Stilul francizei mazilene nu se schimbă, pentru că e unul de succes.

Prestaţii demne de laudă

După reușita rolului lui Gomez încununată de premiul UNITER, Lucian Ionescu vine în „Opera de trei parale” cu un Mackie Șiș eminamente dezinvolt, un golănaș lipsit de clasicele tensiuni hormonale ale abordării consacrate ale personajului, înlocuite de (auto)ironia și farmecul pe care actorul le posedă din plin. Așa cum spuneam mai devreme, echipa merită felicitări în integralitatea ei, dar, pentru că spaţiul tipografic nu îmi permite să analizez, așa cum ar merita, fiecare realizare actoricească în parte, mă voi rezuma să punctez prestaţiile care m-au atins cel mai mult. Și vorbesc aici despre Mihai Mitrea, extrem de versatil și suplu în abordarea abjectului Jonathan Jeremiah Peachum, Dan Pughineanu (Marlene, amfitrionul), în calitate de „MC” extrem de precis în stabilirea relaţiei cu audienţa, Alex Popa (un Smith adorabil, aflat la graniţa dintre filmul mut și desenele animate) sau Ana Udroiu (istericoida Lucy), a cărei creștere artistică se poate lesne observa de la un rol la altul.

Aș recomanda spectacolul unui prieten? Absolut! E vervă, e elan, e umor, e multă imaginaţie în utilizarea unei scene destul de reduse în ceea ce privește spaţialitatea. Dar sfatul meu ar fi să nu-l vadă după „Familia Adams”, pentru că așteptările pot fi bulversante pentru o receptare onestă a celui care, din perspectiva datei de naștere, e mai „proaspăt”. În schimb, traseul invers (Opera-Adams) ar putea transforma spectatorul într-un admirator fidel al realizatorilor.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe