Impresionismul continuă să reverbereze (şi)
pe la noi, plein-air-ul îi va fi îmbiat (amăgit) dintotdeauna pe cei înclinaţi
să „asculte“ muzica lumilor şi a umbrelor în continuă schimbare.
Aşa se întâmplă şi cu Constanţa Jarnea, membră
a Asociaţiei Artiştilor Plastici din România, biolog de formaţie, care şi-a făcut
din pictură şi refugiu, şi cale.
Dacă în peisajele cu portret (sau portret în
peisaj) ea cochetează cu impresionismul autohton, în clasicele flori (în glastră,
în câmp, în gând) rămâne tributară soarelui adunat în corolele fragile sau semeţe
din buchete ca nişte cărţi poştale ilustrate vestind în felul lor inocent că
iar e primăvară sau că „a venit, a venit toamna“.
Practicând cu precădere pictura de şevalet şi
grafica de carte, Constanţa Jarnea continuă să-şi perfecţioneze stilul,
studiile de pictură făcute cu profesorii Mariana Voicu şi Florin Şuţu
constituind un punct de plecare deloc neglijabil de la care îşi poate continua
propriul drum.
Sala Rondă de la Cercul Militar Naţional din
Capitală a găzduit expoziţia sa – Flori şi pajişti – reunind lucrări
de pictură în ulei, grafică (superbe griurile din ciclul „Zboruri“) – după ce
cu doi ani mai înainte a fost prezentă cu prima personală la Galeria Elite Prof
Art, apoi la Librăria „Mihai Eminescu“ din Bucureşti, iar lucrările sale sunt
deja prezente în colecţii de artă de la noi sau de pe alte meleaguri.
Pictura biologului Constanţa Jarnea este o reflectare
a lumii florale într-un univers care a cam uitat de linişti. Peisajele sale –
oglindă întoarsă spre chipul schimbător al timpului.