Internaționale

Test ultrarapid, ce oferă rezultatul în doar câteva minute, creat de cercetătorii chinezi

de Dorina Novac - feb. 9 2022

Oamenii de ştiinţă chinezi au conceput o nouă metodă de depistare a virusului SARS-CoV-2, la fel de fiabilă ca un test PCR de laborator şi care oferă rezultatul în doar câteva minute.

Testele PCR reprezintă la ora actuală norma utilizată pe plan mondial în materie de depistare a maladiei COVID-19, însă rezultatele acestor teste sunt obţinute, în general, după mai multe ore, scrie Agerpres.

Test ultrarapid

Într-un articol publicat luni în revista Nature Biomedical Engineering, cercetătorii de la universitatea chineză Fudan din Shanghai afirmă că au dezvoltat un senzor care utilizează principiile microelectronicii pentru a analiza probele ADN recoltate cu un beţişor steril.

„Senzorul, conectat la un dispozitiv portabil, permite obţinerea rezultatului în mai puţin de patru minute”, au precizat cercetătorii.

Acest terminal medical este înzestrat cu o sensibilitate ridicată şi poate fi purtat cu uşurinţă peste tot.

Pentru a testa dispozitivul, cercetătorii chinezi au prelevat probe biologice de la 33 de persoane infectate cu noul coronavirus. Teste PCR au fost efectuate în paralel, pentru a putea compara cele două metode.

Potrivit articolului menţionat, toate rezultatele obţinute prin cele două dispozitive au fost identice.

Testele realizate cu noul dispozitiv au vizat un număr total de 54 de eşantioane, inclusiv cele prelevate de la persoane care prezentau febră, dar care nu aveau COVID-19, de la bolnavi de gripă şi de la voluntari sănătoşi.

Cercetătorii de la Universitatea Fudan au declarat că odată ce ultimele reglaje vor fi realizate, dispozitivul lor va putea fi utilizat în diverse situaţii, mai ales pe aeroporturi, în spitale şi chiar la domiciliu.

Pe lângă dezavantajul de a fi lente, testele PCR necesită infrastructuri şi laboratoare de care multe ţări în curs de dezvoltare nu dispun decât în cantităţi limitate. Aceste aspecte reprezintă o frână în calea depistării în masă a persoanelor infectate.