Newsflash
Industria farmaceutică

Studiu: farmaciile online au vândut în 2020 mai multe medicamente

de Florentina Ionescu - iun. 30 2021
Studiu: farmaciile online au vândut în 2020 mai multe medicamente

Farmaciile online și-au crescut vânzările cu 1.373% în 2020, anunță reprezentanții unei companii de software pentru business. Tot ei dezvăluie ce fel de medicamente au comandat românii în pandemie.

Companiile din industria de sănătate care au mizat pe digitalizarea serviciilor au obținut în 2020 o creștere a vânzărilor chiar și de 1.373%, anunță Bogdan Dumitrescu, CEO al HTSS, o companie specializată în furnizarea soluțiilor software pentru farmacii. 

farmacii online cumparaturi medicamente site

Astfel, pandemia COVID-19 a accelerat procesul de digitalizare a industriei de sănătate, companiile medicale și de pharma răspunzând la distanțarea socială printr-o apropiere virtuală fără precedent față de pacienți, se arată într-un comunicat remis redacției.

„Farmaciile care și-au digitalizat serviciile în ultimul an și-au crescut vânzările cu până la 1.373%. Printr-o investiție ce a putut varia între 10.000 și 100.000 de euro, farmaciile au câștigat un nou canal de vânzări, și-au extins orele de program, și-au eficientizat resursele de lucru și s-au adaptat la noua generație de client și la contextul crizei sanitare. Însă, chiar și după ce vom depăși pandemia COVID-19, clientul va continua să se bucure de avantajele cumpărăturilor online, astfel încât digitalizarea serviciilor reprezintă o investiție profitabilă nu doar pentru realitatea de azi cât și pentru cea de mâine”, afirmă Bogdan Dumitrescu.

Ce tipuri de medicamente comandă online românii?

În ultimul an, în topul medicamentelor comandate online de către români s-au situat produsele de creștere a imunității, dermatocosmeticele și medicamentele care pot fi achiziționate fără prescripție.

„Rata de conversie a unei farmacii online este de aproximativ 80%, după o creștere cu 200% în 2020. Totuși, este foarte important de reținut că o farmacie online nu vinde de la sine, ci necesită aceeași implicare ca și o farmacie fizică. Pe de altă parte, în cazul unei farmacii online, o anumită strategie de vânzare poate fi urmărită și adaptată în timp real, pentru a maximiza încasările”, adaugă Bogdan Dumitrescu.


Notă autor:

Fotografie creată de Anna Shvets, de la Pexels

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe