Newsflash
Internaționale

Rețelele sociale revizuiesc Codul de bune practici în contextul războiului din Ucraina

de Florentina Ionescu - apr. 4 2022
Rețelele sociale revizuiesc Codul de bune practici în contextul războiului din Ucraina

În lupta continuă împotriva dezinformării, platformele online continuă să revizuiască Codul de bune practici în contextul războiului din Ucraina.

În prim-planul giganților din social media se află combaterea dezinformării. Astfel, platformele online continuă revizuirea Codului de bune practici în contextul războiului din Ucraina și raportează cu privire la primele acțiuni din 2022 de combatere a dezinformării legate de COVID-19, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene, transmis redacției. 

platforme online social media combatere dezinformare
Fotografie creată de Tracy Le Blanc, de la Pexels

Criza provocată de pandemia de COVID-19 și de agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei demonstrează care sunt amenințările și provocările pe care le reprezintă dezinformarea pentru societățile noastre. Semnatarii actuali și potențiali ai Codului de bune practici sunt puternic implicați în luarea de măsuri urgente pentru a limita dezinformarea legată de războiul din Ucraina.

Lecțiile învățate stau la baza activității privind codul și contribuie la conturarea acțiunilor importante necesare pentru a face față acestui val de dezinformare fără precedent. Astfel, semnatarii actuali și potențiali ai codului au informat Comisia Europeană că vor avea nevoie de timp suplimentar pentru a finaliza revizuirea codului.

„Dezinformarea legată de războiul din Ucraina arată că platformele online rămân în prima linie. Media pro-Kremlin nu merită să beneficieze de instrumentele puternice oferite de platforme pentru a-și răspândi minciunile privind războiul și dezinformarea. Dar nu vor înceta să încerce. De aceea avem nevoie de soluții durabile care să respecte drepturile fundamentale. Contez pe faptul că semnatarii vor finaliza rapid revizuirea codului, care va pune în aplicare măsuri eficace și transparente.”, a declarat Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență.

Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a adăugat:

„Apreciem eforturile semnatarilor de a răspunde rapid la provocările reprezentate de dezinformarea pro-Kremlin și ne așteptăm ca aceștia să țină seama de lecțiile învățate. Având în vedere aceste aspecte, codul trebuie să se ridice la înălțimea așteptărilor ridicate și, împreună cu Actul legislativ privind serviciile digitale, să devină un instrument puternic de atenuare a riscurilor de dezinformare.”

Având în vedere că dezinformarea legată de coronavirus rămâne o prioritate, Comisia Europeană a publicat în 31 martie și rapoartele legate de programul de monitorizare a COVID-19 cu privire la acțiunile întreprinse de TikTok, Twitter, Meta și Microsoft în ianuarie și februarie 2022.

Ca răspuns la solicitarea Comisiei, Meta raportează acum separat cu privire la acțiunile Facebook și Instagram, arătând că vizitele la centrele de informare online privind COVID-19 în perioada ianuarie-februarie s-au înjumătățit.

Microsoft a creat un sistem de monitorizare care identifică site-urile care publică informații eronate cu privire la COVID-19 în lume și care, pentru Europa, este activ în Franța, Germania și Italia. Realizat în parteneriat cu Newsguard, sistemul de monitorizare a identificat, începând cu luna februarie, 547 de astfel de site-uri la nivel mondial.

TikTok raportează că materialele video cu etichete legate de COVID-19 și vaccinuri s-au redus la aproape jumătate în perioada ianuarie-februarie, în paralel cu ridicarea restricțiilor în UE.

Twitter a raportat că, în luna ianuarie, și-a extins instrumentul de raportare a informațiilor eronate la Spania, caracteristica tehnică devenind astfel disponibilă acum în șase țări.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe