Newsflash
OPINII

Marketing sau manipulare?

de Dr. Valentin PANTEA - sept. 20 2024
Marketing sau manipulare?

În Austria, o asociaţie oferă soluţii terapeutice „contra efectelor nedorite determinate de tratamentul cu ARNm”. Oare ce e mai supărător: răspândirea unor informaţii neverificate medical sau manipularea în scop financiar?

Citind informaţiile din on­line, zilele trecute, am aflat că la Viena a fost creată o galerie dedicată victimelor vaccinării anti-COVID. Foarte curios și foarte revoltat, intru pe site să văd despre ce e vorba. Și descopăr o postare care prezenta o serie lungă de așa-zise victime ale vaccinării anti-COVID. Imediat mă gândesc că nu e corectă abordarea, că e iarăși o manipulare grosolană, că lipsește lista și mai lungă cu victimele COVID și lista și mai lungă a persoanelor salvate de vaccin. Reamintesc doar că dr. Hans Henri P. Kluge, directorul regional pentru Europa al OMS, menţiona într-un comunicat din 22 august a.c. că „cele mai recente cercetări arată că vaccinurile împotriva COVID-19 au salvat, până în prezent, aproximativ 1,6 milioane de vieţi în Regiunea Europeană”.

Revoltat, încerc să caut știri și din alte surse legate de acest fapt (pentru că așa e normal, să verifici informaţia din minimum trei surse) și descopăr că, de fapt, este vorba de o campanie a unei firme care se autointitulează „cea mai mare asociaţie a victimelor vaccinării din Austria” și care ajută „la tratarea efectelor nedorite după tratamentul cu ARNm”. Curios, intru pe site-ul* asociaţiei și descopăr că mă pot declara și înregistra singur ca „victimă a vaccinării cu vaccinul cu ARNm”, fără a mai aduce vreo dovadă din partea unui medic/profesionist în domeniu. Mai mult, și aici intervine schimbarea de macaz, pot beneficia de ratamentul recomandat de medicii înregistraţi în această asociaţie, evident nu pro bono, ci contra unor „donaţii”.

Acum stau și mă întreb: a cui o fi fost ideea de a folosi proștii utili (repet, „proștii utili” nu e vorbă-n vânt, e o expresie din domeniul sociologiei) ca „target” pentru afacerea respectivă? Oare ce e mai supărător: răspândirea unor informaţii neverificate medical sau manipularea în scop pecuniar a unor analfabeţi medical? Personal, înclin să cred că cel care a conceput această afacere nu e medic. Pentru că încă mai cred că medicii au o anumită deontologie, care nu le permite să se folosească de neștiinţa pacienţilor. Faptul că în această asociaţie sunt și avocaţi, nu doar medici, mă poate duce cu gândul că s-ar putea să urmeze niște procese...



* https://www.impfopfer.info/

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe