Newsflash
Hi-tech & Gadgets

Managerii spitalelor COVID-19 de la noi pot lua legătura cu clinicienii din toate celelalte țări europene

de Florentina Ionescu - apr. 6 2020
Managerii spitalelor COVID-19 de la noi pot lua legătura cu clinicienii din toate celelalte țări europene

Comisia Europeană, prin departamentul de Sănătate și Siguranță Alimentară, anunță că le pune medicilor la dipoziție un sistem web pentru a comunica pe tema cazurilor de COVID-19 și pentru a face schimb de informații.

Astfel, managerii spitalelor dedicate pacienților cu COVID-19 de la noi din țară pot beneficia de acest nou sistem de suport, comunicând cu alți clinicieni din alte spitale europene. Desigur, și medicii pot folosi sistemul de comunicare, cerând să discute cu alți specialiști din EU.

conferinta comisia europeana medici

Rețeaua se numește COVID19-CMSS (de la COVID19 clinical management support system) și a fost dezvoltată pentru a ușura comunicarea între experții din statele membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește managementul pacienților cu această boală.

Ce face COVID19-CMSS, mai exact?

Acest sistem le oferă profesioniștilor din sistemul de sănătate din statele UE detaliile de contact ale unor spitale și ale unor profesioniști din domeniu, tot din state membre ale UE, fiind vorba de profesioniști specializați și cu experiență în abordarea pacienților cu COVID-19. Este un sistem de conferințe web care a fost creat în acest context, cu un scop bine definit.

COVID19-CMSS ar putea să îi ajute pe profesioniștii din domeniul sănătății care sunt direct responsabili de pacienți, permițându-le în acest mod să facă schimb rapid de informații, de cunoștințe și de experiențe. Sistemul va facilita procesul de luare a deciziilor clinice și va îmbunătăți capacitățile clinicienilor, iar nu în ultimul rând, de pe urma lui vor beneficia pacienții care suferă de COVID-19.

În plus, scopul acestui proiect nu este unul strategic ori organizațional, ci este de a se axa exclusiv pe oferirea sprijinulului necesar în direcția clinicienilor, în practica de zi cu zi, în contextul pandemiei de COVID-19, se arată într-un document al Comisiei Europene.

Tot în acest document este descris COVID19-CMSS, care este un sistem de conferințe web pentru managementul clinic al pacienților depistați cu COVID-19. Rețeaua va sprijini toate spitalele din UE care tratează cazuri complexe de COVID-19, prin faptul că le oferă medicilor și managerilor de spitale un mijloc de comunicare, permițându-le medicilor să se consulte cu alți clinicieni din Europa pe subiectul cazurilor mai complexe. Totodată, le permite clinicienilor să facă schimb de informații/diagnostice, să compare informațiile și diagnosticele.

Sistemul de conferințe web folosit în acest caz este o soluție comercial (WebEx) care va fi oferită gratis de către Comisia Europeană clinicienilor. Aplicația WeBex are anumite caracteristici și funcționalități care permit împărtășirea de informații de pe ecranul computerului (text, radiografii etc.), însă permit și folosirea unor dispozitive mobile pentru a comunica, precum skype, însă la un nivel mai mare de securitate.

Pentru a face acest sistem mai ușor de folosit, fiecare spital ar trebui să identifice una sau două persoane (clinicieni sau manageri de caz) care ar trebui să fie inițiatorii sistemului și interlocutorii cu care vor discuta medicii sau managerii de caz din alte centre medicale ale statelor Uniunii Europene.

Platforma de comunicare COVID19-CMSS are trei componente:

  1. Un helpdesk central: care va organiza și va gestiona operațiunile din sistem,
  2. WebEx ca unealtă de comunicare – acest sistem de conferințe web va permite conectarea simultană a până la 100 de participanți,
  3. Un protocol și o procedură simple și ușoare pentru a seta conferințele web și webinariile, în funcție de cererea spitalelor identificate ca centre de conferință pe teritoriul Uniunii Europene.

Cum se poate solicita o conferință pe WebEx

Există câteva proceduri și câțiva pași atunci când un medic, de exemplu, din România solicită o conferință web cu profesioniștii din domeniul sănătății din țară sau de peste graniță:

Pasul 1: se identifică spitalul și clinicianul cu care medicul ar vrea să intre în contact, după ce se va analiza un document care va fi actualizat periodic cu numele medicilor care fac parte din rețea.

Pasul 2: se va copia modelul de mai jos într-un email, se va completa cu informațiile necesare și se va trimite la adresa de helpdesk: SANTE-COVID19@ec.europa.eu.

tabel util

Pasul 3: cei de la helpdesk vor trimite un mail către medicul care a cerut ajutor, cu un link unde se desfășoară conferința web și cu instrucțiunile legate de găzduirea acestei întâlniri. Toți participanții selectați de medic vor primi un email de la helpdesk perin care sunt invitați la conferința web, iar mailul va include numele celui care găzduiește întâlnirea, data și ora.


Notă autor:

Sursa foto: pixabay.com

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 120 de lei
  • Digital – 80 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe