Newsflash
Interviuri

Dr. Alexandra Mircea, dentista cu un milion de urmăritori pe TikTok

de Dr. Laura Davidescu - iun. 14 2024
Dr. Alexandra Mircea, dentista cu un milion de urmăritori pe TikTok

Unul dintre cei mai cunoscuţi influenceri online în halat alb și-a deschis propriul cabinet în pandemie și a ajuns la sufletul a milioane de internauţi prin clipurile și postările sale prietenoase și amuzante.

De la fiecare clinică în care a lucrat în perioada rezidenţiatului, dr. Alexandra Mircea a împrumutat ce i-a plăcut cel mai mult și a grefat pe propria viziune în ceea ce privește o clinică stomatologică. A deschis Dentalist în 2020, cu promisiunea că va livra pacienţilor ei o experienţă prietenoasă și că va construi o echipă unde să primeze comunicarea și deschiderea personalului.

Cu toate că eram în pandemie, când cabinetele stomatologice au avut tot felul de restricţii de activitate, dr. Alexandra Mircea a lucrat la construirea propriului brand, în special printr-o prezenţă asiduă în social media. Multe dintre clipurile sale s-au viralizat rapid. În prezent, contul ei de TikTok are aproape un milion de urmăritori și aproximativ 27 de milioane de aprecieri! 

Recent, dr. Mircea a fost și unul dintre speakerii conferinţei TEDx Zorilor, inspirând auditoriul cu povestea sa.

Pacienţii au nevoie de informaţii din sfera stomatologiei

Când aţi început să postaţi conţinut medical în social media și cum aţi acţionat?

Am început să postez din 2020, când am realizat că pentru pacienţi nu există disponibilă informaţie despre igiena dentară pe înţelesul lor. Am realizat clipuri informative, precum și postări sau articole atât despre probleme medicale în stomatologie, cât și despre tipuri de tratamente. Răspunsurile primite au fost copleșitoare, ceea ce pentru mine a reprezentat un semnal de alarmă; am înţeles că este nevoie de informaţie din sfera stomatologiei, că oamenii vor să aibă pe cineva care să-i ghideze, să-i ajute. Atunci am ales să ofer mai mult din timpul meu creării de conţinut, în așa fel încât să ajungă în cât mai mult case, să fie la îndemâna tuturor.

Le-am povestit despre problemele medicale și am explicat atât despre simptome, cât și despre consecinţele netratării acestora. E important ca pacienţii, în momentul în care simt că e ceva în neregulă sau identifică parte dintre simptomele despre care povestesc eu, să înţeleagă că trebuie să meargă la dentist.

În al doilea rând, am povestit despre diverse tratamente stomatologice, pentru ca pacientul să știe ce urmează, să se simtă confortabil când merge la medicul dentist. Întotdeauna recomand să aibă deschidere faţă de medic, să discute cu el despre temeri și neclarităţi. Mai ales dacă ceea ce urmează din punct de vedere medical îl face pe pacient să se simtă mai confortabil.

V-aţi făcut un plan de marketing sau aţi crescut natural? Aţi construit strategia de comunicare singură sau cu o agenţie?

Am crescut organic în acești aproape patru ani de activitate și a ajutat clar prezenţa mea în online la accelerarea lucrurilor. Cred că e firesc să fie așa, e ca un puzzle – fiecare piesă are rolul său și se potrivește perfect alături de o alta. Simt că cei din social media au prins încredere în mine văzând implicarea mea constantă, informaţiile oferite și au ales ulterior să îmi devină pacienţi. Dar creșterea organică nu scoate din ecuaţie faptul că da, am avut un plan de marketing și de comunicare. Pentru că, așa cum am obiective de business bine stabilite, îmi place să fiu organizată și pe zona de comunicare și digital. Pe zona de digital am alături o echipă de opt persoane care mă ajută cu idei de conţinut, cu realizare de video, editare și montare. Iar pe zona de relaţii publice am o agenţie cu care colaborez.

Am zile la clinică în care dedic timp exclusiv creării de conţinut, în care filmez și punem la punct planuri pentru următoarele perioade. Asta pentru că văd această parte ca fiind una importantă – e unul dintre cele trei joburi ale mele, pe lângă cele de medic stomatolog și owner (proprietar - n.red.) de clinică. Simt nevoia să fiu aproape de comunitatea din online, acolo unde mă văd și îmi ascultă recomandările oameni din întreaga ţară, dar și români plecaţi în diaspora. E esenţial pentru mine să știu că îi pot ajuta și pot ajunge astfel în orice casă, virtual.

Mesajele educative se îmbină cu cele amuzante

Care sunt cele mai apreciate tipuri de postări?

Încercăm să avem subiecte diverse pentru postări, tocmai pentru a îmbina frumos mesajele educative cu cele amuzante, pentru ca pacienţii să se simtă relaxaţi atunci când vin la medicul dentist, să-l considere un prieten. Sunt apreciate mult postările cu diferite tipuri de pacienţi, pentru că, nu-i așa, fiecare dintre noi avem un anume gen în care ne încadrăm (fie că suntem anxioși, superentuziasmaţi, cu frică de aparatura medicală etc.). Sau cele amuzante, cu situaţii pe care le întâlnești frecvent când mergi la dentist, cum reacţionezi ca pacient în relaţie cu medicul. Sunt însă foarte preţuite postările informative, mai ales cele de interes general, despre implanturi dentare, aparate dentare și faţete.

Ce vă place cel mai mult în activitatea de medic stomatolog?

Cel mai mult îmi place să îi văd pe pacienţi cu zâmbetul pe buze și cu o încredere în sine pe care nu o aveau înainte de a începe un tratament stomatologic. Sunt mulţi pacienţi care, după ce și-au îmbunătăţit zâmbetul, și-au corectat mușcătura, și-au pus faţete sau și-au modificat estetica zâmbetului, ne spun cât de mult a însemnat asta pentru ei. Au devenit mai sociabili și au scăpat de jenă sau de stres, ori și-au schimbat jobul și acum profesează unde își doresc. Sau ne spun că și-au găsit partenerul și s-au căsătorit. Sunt momente emoţionante când vin și-ţi mulţumesc și le dau lacrimile. Și îţi dau și ţie, știind că ai putut să faci o diferenţă pentru viaţa lor. Este și motivul pentru care am deschis clinica Dentalist – să pot vedea aceste transformări, bucuria și entuziasmul
pacienţilor noștri.

Ce vă place în activitatea de influencer?

Este tot despre bucurie, și anume, aceea de a ajuta. Pentru că asta mi-am dorit de la bun început – să ofer cât de mult pot, prin intermediul reţelelor sociale, așa încât oamenii să fie corect informaţi, să poată să acceseze rapid informaţii clare, pe înţelesul lor, despre igiena orală și sănătatea dinţilor. Cred că și momentul a fost unul bun – tocmai în perioada de pandemie, când mulţi se temeau să meargă la dentist din cauza COVID-19. Eu le ofeream online acces gratuit la informaţii și clipuri explicative prin care puteau să aibă grijă de sănătatea dinţilor lor. În plus, mi-am dorit mult să scape de frica de dentist și să meargă cu încredere la medic, să vadă în el un prieten.

Cum să-ţi creezi o imagine în mediul virtual

Aţi fost în lista de speakeri din această primăvară la TEDx Zorilor. Cum aţi primit propunerea? Despre ce le-aţi vorbit participanţilor?

Foarte încântată am fost de propunere, am primit-o cu mult entuziasm. Le-am vorbit celor prezenţi despre frica de dentist, pentru că nu cred că sunt puţini cei care au trecut sau încă trec prin ea. Ce mi-am propus este ca măcar câţiva dintre cei prezenţi la TEDx să plece după speechul meu cu ideea de a lăsa această teamă în urmă și de a încerca să (re)devină prietenul medicului dentist. Participarea mea a fost o dovadă că fac bine ce fac și că pot continua demersul meu cu aplomb și cu mult curaj pe mai departe.

Trei sfaturi pentru medicii aflaţi la început de drum, care încearcă să-și creeze o imagine în mediul virtual.

Pregătirea medicilor e foarte importantă, e crucial ca ei să fie la curent cu ce apare nou în tehnologie. Astfel, vor putea aplica, oferi tratamente mult mai corecte și superioare din punct de vedere calitativ pentru pacienţi, tocmai ca aceștia să aibă o experienţă mult mai ușoară și mai plăcută la dentist.

Le recomand, așadar, să fie profesioniști, extrem de bine pregătiţi și la curent cu trendurile. Să pună mereu pe primul plan sănătatea pacientului și să caute să îi ofere cele mai bune tratamente, fără să facă rabat de la calitate. Atât timp cât vor pune pasiune în tot ceea ce fac, și rezultatele vor fi pe măsură. 

 


Pe zona de digital am alături o echipă de opt persoane care mă ajută cu idei de conţinut, cu realizare de video, editare și montare.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 120 de lei
  • Digital – 80 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe