Newsflash
OPINII

Două poloboace

Două poloboace

Acest articol este pentru medicii care își câștigă existenţa în baza pacienţilor care îi caută în mod repetat, cum ar fi din specialităţi pentru bolnavii cronic, din Pediatrie, Stomatologie etc.

Nu e vorba despre fabula lui Alecu Donici, dar nici nu e departe. Imaginaţi-vă doi oameni cu puteri comparabile care vor să umple cu găleata două butoaie mărișoare și egale ca dimensiune. Cu deosebirea că unul dintre ele mai are ceva găuri prin care apa se tot scurge din el. Ce-aţi face în locul celui care trebuie să umple butoiul spart? Aţi mai chema pe cineva să vă ajute să puneţi apa mai repede sau aţi căuta să astupaţi mai întâi găurile?

Prima opţiune este într-adevăr mai tentantă. Adică, nu trebuie să-ţi baţi prea mult capul, doar iei și pui mai multă apă în speranţa că ceea ce pui e mai mult decât ceea ce pierzi. Atât doar că, pe măsură ce se adună mai multă apă, crește presiunea hidrostatică și lichidul se pierde tot mai mult. Și nu va fi niciodată plin mai mult de câteva secunde. De partea cealaltă, odată ce l-ai umplut, umplut rămâne.

Analogii

Acum, înapoi la clinicile, cabinetele și pacienţii noștri. Butoiul este rezervorul dumneavoastră de pacienţi. Găleata cu apă reprezintă eforturile de marketing, care vor atrage mai mulţi pacienţi. Iar găurile în butoi sunt locurile pe unde vă pierdeţi pacienţii valoroși. Nu că ar fi pacienţi mai puţin valoroși, dar, în funcţie de cabinet, pe unii îi poţi ajuta mai bine și mai mult.

Găurile din butoi ar putea fi persoana care răspunde la telefonul clinicii și nu convinge, persoana care întâmpină pacientul cu indiferenţă la intrare, medicul care ascultă incomplet pacientul sau cel care nu explică tratamentul pe înţelesul și din perspectiva pacientului, asistenta care nu se prezintă și nu spune ce vrea să-i facă, persoana care nu agreează cu pacientul când să revină și nu îi reamintește când a venit acest moment. Ar putea fi oricine din cabinet care trece pe lângă pacient fără să-l observe sau să-l salute ori persoana care crede că e sub demnitatea ei să-i solicite să recomande cabinetul (uneori știu ei mai bine de ce fac asta).

Mai mult decât atât, analogia nu funcţionează decât parţial. Pentru că un pacient încântat va aduce mai mulţi pacienţi. Asta ar însemna că apa din butoi atrage și mai multă apă. Butoiul plin din care nu curge apă întotdeauna va da pe afară. Și-atunci, tot ce vă mai trebuie este să îl măriţi.

Deci, pui mai multă apă sau mai astupi din găuri? Faci ceea ce e aparent mai ușor cu rezultate pe termen scurt (dar și de durată scurtă) sau ceea ce dă rezultate mai bune pe termen lung chiar dacă e un proces mai complex?

Eu vă doresc un butoi impermeabil și mai mare în 2024.

 

 


Notă autor:

Foto: pixabay.com

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe