Autentificare

Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta

Căutare:

Căutare:

Acasă  »  LIFESTYLE  »  Cultură

Devotaţi lui Hipocrate şi artei muzicale

Viața Medicală
Anca FLOREA vineri, 17 decembrie 2010

   Se poate spune că Moş Nicolae a adus, la Ateneu, un nou concert al Orchestrei Medicilor „Ermil Nichifor“, un dar frumos pentru premianţii Societăţii Române de Medicină Internă şi, deopotrivă, pentru cei care i-au aplaudat. Interniştii, răsplătiţi pentru performanţele deosebite din anul care tocmai se încheie, au audiat, din partea colegilor care, lăsând pentru o clipă halatele albe, au (re)devenit instrumentişti, pagini celebre din opere, interpretate cu dăruire şi entuziasm, ca de obicei cu Iosif Ion Prunner la pupitru. (...)

Un repertoriu aparte faţă de concertele lor tradiţionale, incluzând de această dată secvenţe pline de farmec, dinamism, culoare şi poezie, precum uverturile operelor Ruslan şi Ludmila de Glinka şi Nabucco de Verdi sau, evocând eleganţa saloanelor de altădată, Invitaţie la vals de Weber şi Valsul din opera Evgheni Oneghin de Ceaikovski, dar şi romanticul Adagio din baletul Spartacus de Haciaturian.
   Momentele orchestrale au alternat cu cele în care ansamblul a acompaniat tineri solişti mai mult sau mai puţin experimentaţi, dar dornici să ne convingă de calităţile lor. Agreabilă ca apariţie, mai modestă vocal, soprana Iustina Paraschiv a abordat aria din Don Pasquale de Donizetti, iar tenorul Cezar Sanchez a etalat un glas generos, chiar frumos, din păcate „dublat“ de incertitudini şi aproximaţii ritmice şi de tempo, care au pus la grea încercare Orchestra în ariile din Tosca şi Turandot, dar şi în duetul dintr-o altă operă de Puccini – Boema –, în care partenera sa de scenă, soprana Irina Iordăchescu, s-a străduit să îl echilibreze cumva sub acest aspect. Dar solista Operei Naţionale s-a simţit mult mai în largul său în Muzica de George Grigoriu (de fapt, o arie dintr-o operetă), cei trei regăsindu-se apoi în nelipsitul Brindisi din opera Traviata de Verdi, făcând, ca întotdeauna, deliciul publicului. Un bun prilej pentru Corul „Vox medica“ (pregătit de Adrian Ionescu) să cânte şi un alt „şlagăr“ al genului – Corul sclavilor din opera Nabucco, scriitura verdiană fiind destul de solicitantă, dar rezolvată cu acurateţe şi, din nou, cu pasiune.
   O seară plăcută, chiar dacă s-a prelungit timp de aproape trei ore, în care, trecând peste unele ezitări sau „zone“ neclare în construcţia orchestrală, privind cu îngăduinţă încercările unor tineri de a se avânta în solistică şi regretând că voci cu timbru excelent se pierd din cauze ce ţin de tehnică şi (probabil) aritmie, apreciind colaborarea cu o artistă binecunoscută şi cu o formaţie corală alcătuită, de asemenea, din tineri medici, am aplaudat, asemeni publicului numeros, demersul entuziaştilor care au jurat credinţă atât lui Hipocrate, cât şi muzei Euterpe. Concertul prefaţează inspirat sărbătorile de iarnă, pentru care, cu siguranţă, artiştii ne pregătesc şi alte surprize.

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
Avem două tipuri de abonamente anuale:
• Tipărit + digital – 200 de lei
• Digital – 129 lei

Prețul include TVA și taxele poștale de expediere a ziarului.
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
• Colegiul Medicilor Dentiști din România – 5 ore de EMC
• Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
• OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
• OAMGMAMR – 5 ore de EMC