Dragoș Stanca, expert în media și transformare digitală, a explicat, pentru Viața Medicală, de ce social media se poate dovedi a fi un instrument util pentru medici și clinici.
„Dacă aș avea un nume în zona medicală, m-aș uita cu atenţie la a avea un personal branding în online, un domeniu rezervat, unde să pot publica lucruri. Pentru medicii mai tineri, pentru companiile mai noi din domeniu, pentru noile startup-uri din domeniul medical este absolut obligatoriu să aibă prezenţă în online”, explica Dragoș Stanca anul trecut.
Dragoș Stanca a amintit că interacțiunea moderată în social media (dar nu inexistentă) trebuie avută în vedere atunci când un medic dorește să își construiască o imagine puternică.
V-ar putea interesa și: Prezența în online, un aliat pentru medici
Totodată, spune el, există diverse alte tool-uri (unelte) prin care, de exemplu, un medic poate să își creeze un cluster de date, oameni care i-au vizitat site-ul cel puțin o dată în ultima lună și să poată să comunice cu ei prin remarketare sau retargeting, cu unele mesaje, din când în când.
Dincolo de regula de mai sus, ce presupune ca medicul să țintească potențialii pacienți cu anumite mesaje, din când în când, Dragoș Stanca explica anul trecut că există și alte unelte care pot fi folosite cu succes:
„Sau poți să îți construiești o bază de abonați la o listă de WhatsApp pentru un soi de newsletter. Depinde foarte mult de specialitate. Presupun că pentru anumiți medici – generaliști, medici de familie, ș.a.m.d. – este o abordare, iar pentru specialiști în neurochirurgie există altă abordare”.
Am vrut să aflu de la expertul în digital media dacă atunci când vorbim despre spitale și clinici se aplică sau nu aceleași reguli în mediul digital:
„Pentru un spital sau pentru o clinică cu siguranță că nu este suficient să ai un site bine făcut și să faci campanii online. Nu ajunge! Un spital, o instituție sanitară serioasă are nevoie și de publicitate outdoor, și de radio, și de proiecte de conținut, și de TV și de tot mixul de media ca să poți să câștigi încredere și să câștigi market share (cotă de piață – n.r.)”.
V-ar putea interesa și: Ce greșeli fac spitalele în mediul digital?
Din punctul de vedere al lui Dragoș Stanca, prezența social media este echivalentă cu prezența web, în general. Ca medici, puteți să aveți doar o pagină în care explicați că nu aveți lucruri de comunicat, dar că puteți fi găsit aici și aici.
Iar dacă oamenii doresc, se pot înscrie, de exemplu, la o listă de WhatsApp sau pot să vă trimită un email sau pot să sune la un număr de telefon, a detaliat expertul în digital media:
„Deci nu există o rețetă 100% câștigătoare. În anumite cazuri, poate e bine să comunicăm constant, în alte cazuri, poate e bine să nu comunicăm constant, ca medici, ci să comunicăm când e cazul. Dar da, cu siguranță, trebuie să avem o prezență (în social media – n.r.)”.
Dragoș Stanca crede că mediul digital, executat corect, poate să fie o soluție prin care potențialii playeri interesați să fie găsiți mult mai ușor. Potrivit expertului în digital media, acest lucru se întâmplă nu doar pe plan național:
„Sunt clinici mari, de exemplu cele din Turcia, care au campanii de comunicare online destul de viguroase. Depinde dacă există sau nu această nevoie de comunicare”.
Citiți și: Prezenţa în online, esenţială pentru medicii tineri și startup-urile medicale
Democratizarea accesului la instrumentele de promovare și la cele de distribuire a informației a provocat acest fenomen pe care îl vedem cu ochiul liber, spunea Dragoș Stanca anul trecut:
„Oamenii tind să se trateze folosind căutări pe Google, tind să creadă toate bazaconiile și sfaturile ciudate, naturiste, ezoterice ș.a.m.d. sau pur și simplu cad pradă unor «producători» de pseudo-medicamente pe care le cumpără în urma unor articole care par legitime și care sunt, de fapt, scrise de doctori care nu există și așa mai departe”. De aceea, un rol important îl au aici medicii care folosesc comunicarea în mediul online în mod corect.
Tot în interviul pe care ni l-a acordat anul trecut, am aflat de la Dragoș Stanca și care sunt cele mai mari greșeli pe care le fac medicii, respectiv instituțiile medicale (spitale, clinici, policlinici) în ceea ce privește marketingul digital.
„Greșeala majoră pe care o fac toate companiile – știu, și din cauza unor limitări legale – este că practic folosesc doar 5% din potențialul digital, pentru că se mulțumesc cu componenta de web presence. Prezența web este ca și cum ți-ai face un magazin foarte frumos în mijlocul deșertului. Nu îl vede nimeni, adică nimeni nu va veni pe site-ul tău pentru că e un site foarte frumos”, a explicat Dragoș Stanca pentru Viața Medicală.
Dragoș Stanca este antreprenor, expert media și investitor în digital și tehnologie. Este fondatorul platformei de conținut, networking și evenimente dedicate transformării digitale UPGRADE 100 – dezvoltată din fostul festival iCEE.fest, lansat în 2012.
Este și acționar majoritar al Thinkdigital (agenție de comunicare și rețea de publicitate online activă în Europa de Est și Sud) și partener în alte companii. În 2018 a fost votat președinte al BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) de reprezentanții celor mai mari companii de media, investitori în advertising și agenții publicitate.
Sursa foto: www.rawpixel.com
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe