O companie ce produce produse alimentare și băuturi sărbătorește World Vegan Day (Ziua Mondială a Veganismului), ocazie cu care face publice rezultatele unui studiu recent.
La nivel mondial, consumul de carne tinde să scadă în favoarea preparatelor de origine vegetală, care s-au diversificat și răspândit pe o scară largă.
În România, peste 50% dintre adulți declară că și-au redus consumul de carne în ultimul an și intenționează să mențină acest obicei (1), se arată într-un comunicat de presă transmis de Nestlé redacției.
Din ce în ce mai mulți oameni se declară flexitarieni, alegând să consume carne doar ocazional. 40% dintre români se declară flexitarieni, conform unui studiu Smart Protein Project. (1) Acest lucru este mai mult decât un trend, este o schimbare de mentalitate în rândul consumatorilor.
Factorii care determină creșterea categoriei plant-based sunt impactul asupra mediului, un stil de viață sănătos, grija față de animale și motivele care țin de credințe și religie.
Consumatorii devin din ce în ce mai informați și dornici să fie mai prietenoși cu mediul și conștienți de ingredientele regăsite în alimentele pe care le consumă.
„Dacă ne uităm la ultimii doi ani, gama de produse «plant-based» disponibilă pe piața din România, de la diverși producători, a crescut într-un ritm exponențial, ieșind din acea zonă de produse nișate și stabilind o categorie de sine stătătoare”, se arată în același comunicat de presă.
Un studiu realizat de Nestlé în colaborare cu Masimi, la începutul acestui an, la nivel de zonă (România, Bulgaria și Serbia), arată că românii și bulgarii sunt mai conștienți de importanța și relația dintre alimentația lor și sustenabilitatea mediului (64%, respectiv 51%).
Aproximativ jumătate dintre cetățenii din toate cele trei piețe (românii – 50%, bulgarii – 53%, sârbii – 49%) consumă cel puțin una-două mese pe săptămână pe bază de plante, proteine pe bază de plante și mese fără carne.
Românii consumă 51% mese pe bază de plante, 46% fără carne și 40% proteine pe bază de plante. Cel mai mare potențial pentru mesele pe bază de plante este văzut în România și Serbia, unde peste 40% dintre consumatori intenționează să crească consumul de acest tip de alimente în viitor, comparativ cu aproximativ unul din trei rezidenți sub 50 de ani în Bulgaria (28%).
„Cu ocazia Vegan Day, invităm consumatorii să guste produsele noastre vegane pentru a se convinge dacă sunt potrivite cu ceea ce-și doresc să consume pentru a avea o alimentație sănătoasă, echilibrată și prietenoasă cu mediul”, spune Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer al Nestlé Professional.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe