Newsflash
Știri

SCJU Bihor intră în procesul de transformare digitală

de L. Budin - apr. 11 2024
SCJU Bihor intră în procesul de transformare digitală

Elementul de noutate al sistemului informatic este faptul că acesta colectează datele de la aparatele la care este conectat pacientului în salon și că poate indica dacă bolnavul are o alergie la unele medicamente.

Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor a primit aprobare pentru finanțarea prin PNRR a investiției specifice I3.3 – Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților sanitare publice. Unitatea sanitară urmează să intre într-un proces de transformare digitală, care va presupune implementarea unui sistem informatic de nivel înalt care să poată face față infrastructurii aflate în continuă dezvoltare. 

Digitalizarea va cuprinde sistemele informatice, software medical și non-medical, rețea wireless, sistem de CCTV, etc. și va fi structurată pe 3 componente, se arată pe site-ul unității medicale

  • Componenta 1 – Îmbunătățirea rețelelor de comunicații (infrastructură IT):

Se urmărește îmbunătățirea calității și a rezultatelor activităților medicale și administrative, eficientizarea proceselor operaționale și asigurarea conexiunilor dintre cele 7 clădiri aparținând spitalului și furnizorii de mentenanță pentru echipamentele medicale de radiologie, laborator etc.

  • Componenta 2 – Implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului clinic și a interoperabilități:

Se dorește ca sistemul informatic de îngrijire a pacientului să fie cât mai complex, integrând vizualizarea datelor pacienților, etapele acordării asistenței medicale și îngrijirea clinică continuă cu suport pentru deciziile clinice din cadrul unității spitalicești. 

Această viziune integrată a îngrijirii continue a pacientului completează stratul de bază al asistenței medicale, valorificând informațiile din tot spitalul pentru a oferi clinicienilor date specifice pacientului. Sistemul stimulează accesul la informații cât mai detaliate la punctul de îngrijire, fiind configurabil pentru orice flux de lucru clinic”, se subliniază. 

Elementul de noutate al sistemului informatic este faptul că acesta colectează datele de la aparatele la care este conectat pacientului în salon (de ex. ventilatoare, incubatoare, injectomate, pompe de perfuzie, monitoare de funcții vitale, stații centrale de monitorizare, inclusiv din patul cu capabilitati wireless etc.). Sistemul este de asemenea capabil să indice dacă pacientul are o alergie la unele medicamente, dar și dacă ingredientul activ al medicamentului care urmează să fie prescris poate provoca o reacție alergică.

  • Componenta 3 – Implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului non-clinic și a interoperabilității:

Se are în vedere o soluție informatică securizată, care să asigure acces de la distanță la resursele informatice (stații de lucru și software). Toți utilizatorii autorizați trebuie să aibă acces la sistem și la datele necesare pentru asistență/depanare/service, în ideea asigurării continuității și eficienței activității.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe