Internaționale

Cercetătorii au descoperit o genă care dublează riscul unei forme grave de COVID

de Dorina Novac - ian. 17 2022

Oamenii de știință polonezi au descoperit o genă despre care spun că dublează riscul de a face o formă gravă de COVID-19.

Această decoperire ar putea ajuta medicii să identifice persoanele care sunt cele mai expuse riscului de a face COVID, potrivit cercetătorilor, scrie Reuters.

cercetatori polonezi

Potrivit sursei citate, având în vedere că ezitarea privind vaccinarea este un factor major care stă la baza ratelor mari de deces cauzate de coronavirus în Europa Centrală și de Est, specialiștii speră că identificarea celor cu cel mai mare risc îi va încuraja să se vaccineze și le va oferi acces la opțiuni de tratament mai intensiv în cazul unei infecții.

„După mai bine de un an și jumătate de muncă, a fost posibil să identificăm o genă responsabilă pentru o predispoziție de a dezvolta o formă gravă. (…) Aceasta înseamnă că în viitor vom putea... identifica persoanele cu predispoziție de a suferi forme grave de COVID”, a declarat ministrul Sănătății Adam Niedzielski.

Cercetătorii de la Universitatea de Medicină din Bialystok au descoperit că gena a fost al patrulea cel mai important factor care determină cât de grav suferă o persoană de COVID-19, după vârstă, greutate și sex.

Gena este prezentă la aproximativ 14% din populația poloneză, față de 8-9% din populația generală a Europei și 27% în India, a spus Marcin Moniuszko, profesorul responsabil de proiect. Alte studii au arătat, de asemenea, importanţa factorilor genetici în modul în care se manifestă COVID-19.

În noiembrie, oamenii de știință britanici au declarat că au identificat o versiune a unei gene care ar putea fi asociată cu un risc dublu de insuficiență pulmonară cauzată de COVID-19.