Newsflash
Cultură

Concert de Crăciun

de Anca FLOREA - ian. 11 2016
Concert de Crăciun
     A devenit deja tradiție ca Orchestra medicilor „Ermil Nichifor“ să ne încânte, de Sf. Ștefan, cu un concert prin care să marcheze sărbătorile de sfârșit de an. Sinceră să fiu, nu mă așteptam ca, în contextul actual, instrumentiștii în halate albe să găsească resorturile interioare pentru a cânta melodii pline de viață și de strălucire. Poate că tocmai încărcătura emoțională a celor de pe scenă și din sală a reprezentat o veritabilă ședință de meloterapie, un remediu pentru tristeți, amărăciuni și pentru „încercările și umilințele la care au fost supuși“ mulți dintre medici în această perioadă.
     Programul oferit sub bagheta lui Iosif-Ion Prunner a fost diferit față de „focul de artificii“ cu care ne-am obișnuit, cuprinzând și pagini orchestrale din opere cu o pregnantă temă  apăsătoare, precum „Intermezzo“ din „Cavalleria rusticana“ (Mascagni) sau „Preludiul“ la „Traviata“ (Verdi), ori paginile de rugă profundă – „Panis Angelicus“ (Franck), abordat de soprana Alina Botez și baritonul Cătălin Țoropoc, „Ave Maria“ din „Otello“ (Verdi), în versiunea sopranei Irina Iordăchescu; chiar și aria din verdianul „Don Carlo“, parcursă de Țoropoc, avea acea amprentă, în mod normal străină unui concert de sărbătoare. Iar aria Santuzzei din „Cavalleria rusticana“, prin intermediul Alinei Botez, a adus dramatism și chiar disperare.
     Un vals din baletul „Frumoasa din pădurea adormită“ (Ceaikovski), apoi „Valsul secolului” (Doga), „Suita de Crăciun“ (Anderson) sau aria Musettei din „Boema“ (Puccini), interpretată excelent de mezzosoprana Oana Andra, au trecut cumva în alt registru ca stare de spirit, pentru ca în partea a doua să regăsim așteptatele valsuri straussiene „Sânge vienez“, „Dunărea albastră“, un „Vals“ de Șostakovici sau polcile „La vânătoare“ și „Tunete și fulgere“ (Strauss), repere constante în repertoriul ansamblului, mai ales în asemenea ocazii. Iar „Barcarola“ din opera „Povestirile lui Hoffmann“ (Offenbach), prezentată de Irina Iordăchescu și Oana Andra, sau aria din „Turandot“ (Puccini), cântată cu aplomb de tenorul Adrian Dumitru, au făcut ca aplauzele publicului să crească progresiv, entuziasmul serii de Crăciun culminând în bisul – „Marșul Radetzky“ (J. Strauss-tatăl), astfel încât programul s-a încheiat în scandări și ovații binemeritate.
     Sobrietatea care a însoțit evoluția Orchestrei medicilor și urarea de liniște pentru noul an, lăsând muzica să spună tot, au fost extrem de sugestive. Cu un deosebit efort de concentrare și cu dorința de a se regăsi pe ei înșiși în spațiul muzicii bune, sub cupola Ateneului, dar și cu convingerea că cei din sală percep momentul la fel, medicii instrumentiști au dovedit, încă o dată, că rămân dăruiți profesiei și pasiunii lor de o viață, dar și jurământului lui Hipocrate – pentru că a vindeca (și) sufletul celor din jur constituie tot un mod de a trata răni, sper că vindecabile.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe