Ieșirea din pandemie și eliminarea restricțiilor impuse în starea de alertă generează creșterea satisfacției cu privire la starea de spirit a românilor, arată un sondaj de opinie recent.
Dacă în primăvara anului 2020 doar 21% dintre români se simțeau energici și motivați, iar proporția acestora a scăzut până la 16% în aceeași perioadă a anului 2021, în această primăvară, 40% dintre români declară că cele mai puternice sentimente resimțite sunt pozitive.
Și percepția sentimentelor negative a scăzut la nivel general - doar 38% dintre români declară că resimt o stare de furie, comparativ cu 60% la începutul pandemiei (martie 2020), conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research. Așadar, ieșirea din pandemie și eliminarea restricțiilor impuse în starea de alertă generează creșterea satisfacției cu privire la starea de spirit, întrucât oferă posibilitatea de întoarcere la normalitate.
De asemenea, și nivelul de optimism cu privire la viitor este în creștere, românii considerând că anul viitor va fi cu 5% mai mulțumitor decât anul curent. Cei mai optimiști cu privire la viitor sunt tinerii cu vârste până în 35 ani, se arată într-un comunicat de presă transmis redacției.
Nivelul general de îngrijorare al românilor în 2022 este în creștere comparativ cu anul trecut (12%), revenind la aceeași pondere de 18% ca în primăvara anului 2020, moment marcat de începutul pandemiei.
Îngrijorarea legată de un nou val al pandemiei de COVID-19 scade, doar 33% dintre români menționând că acest aspect le mai cauzează îngrijorare în acest moment.
Principalele aspecte care îi preocupă astăzi pe români sunt prefigurarea unei crize economice și creșterea prețurilor pentru bunurile de consum larg, semnalate de 72% dintre români, dar și războiul de la granițele României, aspect de îngrijorare pentru 66% dintre români.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 28 martie- 1 aprilie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban.
Mărimea eșantionului a fost de 1.003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%. Românii AZI este un studiu ce are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp.
Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții săi.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe