Pentru români, înghețata este un aliat de încredere în momentele de relaxare, arată un studiu.
Dacă ar fi o persoană, înghețata preferată a românilor ar arăta astfel: exotică (20%), clasică (20%) sau jucăușă (15%). Acestea sunt cele trei imagini dominante.
Înghețata este un simbol al verii, iar unstudiu recent realizat de Reveal Marketing Research a analizat obiceiurile, emoțiile și momentele preferate care definesc relația românilor cu acest desert. Rezultatele studiului relevă modul în care acest produs se transformă într-un aliat de încredere în momentele de relaxare, bucurie, oboseală sau nostalgie, se arată într-un comunicat de presă transmis redacției.
Majoritatea românilor (55%) consumă înghețată pentru a se răsfăța, această tendință fiind mai pronunțată în rândul femeilor (59%, față de 51% în cazul bărbaților).
Principalele trăiri asociate cu consumul de înghețată sunt răsfățul (38%), bucuria (21%) și liniștea (20%).
Dacă înghețata preferată a românilor s-ar transforma într-o persoană, aceasta ar fi exotică și provocatoare (20%), clasică și de încredere (20%) sau haioasă și copilăroasă (15%).
Principalele emoții asociate cu consumul de înghețată sunt răsfățul (38%), bucuria (21%) și liniștea (20%).
Conform aceluiași studiu, 55% dintre români consumă înghețată în principal pentru a se răsfăța, această tendință fiind mai pronunțată în rândul femeilor (59%, față de 51% în cazul bărbaților). În plus, înghețata este asociată atât cu momentele sociale – 34% dintre respondenți preferând-o în compania prietenilor sau a familiei, cât și cu timpul personal – 32% considerând-o potrivită pentru un moment doar pentru ei.
În ceea ce privește locurile „preferate” pentru a consuma înghețata, românii au menționat în primul rând parcul, într-o zi de vară (57%), urmat de balcon, după o zi lungă de muncă (30%), în timp ce 24% preferă să o savureze seara, în pat, în timp ce urmăresc un serial – obicei întâlnit mai ales în rândul tinerilor cu vârste între 25 și 34 de ani (30%).
Principalele emoții stârnite de consumul de înghețată sunt răsfățul (38%), bucuria (21%) și liniștea (20%). Din perspectivă demografică, femeile asociază mai frecvent înghețata cu răsfățul (44% față de 32% dintre bărbați), în timp ce bărbații resimt mai intens starea de liniște pe care o oferă acest desert (24% vs. 16% în cazul femeilor). Aceste diferențe pot reflecta moduri diferite de raportare emoțională la deserturi: femeile tind să valorizeze mai mult ideea de recompensă personală, în timp ce bărbații caută mai des relaxarea și detensionarea
Dacă înghețata preferată a românilor s-ar transforma într-o persoană, aceasta ar fi exotică și provocatoare (20%), clasică și de încredere (20%) sau haioasă și copilăroasă (15%)
Dacă înghețata preferată a românilor ar fi o persoană, 20% și-ar imagina-o ca fiind exotică și provocatoare, în special tinerii cu vârste între 18-24 de ani (32%). Alți 20% dintre respondenți o descriu drept o persoană de încredere, cu un stil clasic, în timp ce 15% o asociază cu o personalitate haioasă și copilăroasă.

„Aceste proiecții arată că înghețata nu este percepută doar ca un simplu desert, ci ca o experiență cu valențe emoționale și de imagine. Pentru branduri, acest lucru reprezintă o oportunitate de a-și construi poziționarea și comunicarea în jurul unor trăsături, relevante pentru segmentele de public și aliniate propriilor imagini de brand – fie că aleg să pună accentul spre exemplu pe mister și noutate, pe confortul familiar sau pe spiritul jucăuș al produsului.”, a declarat Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research.
Înghețata preferată are un impact emoțional și senzorial atât de puternic, încât pentru mulți români poate rivaliza chiar și cu o vacanță exotică. Întrebați ce ar alege dintre o vacanță exotică și o vară în oraș, dar cu înghețata perfectă în fiecare zi, 49% dintre respondenți au ales călătoria, în timp ce 34% au preferat să rămână în oraș pentru bucuria zilnică a desertului favorit. Restul au spus că nu pot alege (13%) sau că nu i-ar atrage niciuna dintre variante (4%) – semn al atașamentului profund față de acest desert.
Studiul s-a desfăşurat online în perioada 16-23 iulie 2025 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1.021 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Fotografie de la Sebastian Coman Photography : https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/colorat-in-culori-desert-inghe-ata-3625373/
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe