O companie din domeniul sănătății are în testare un asistent vocal bazat pe inteligența artificială – AI, pentru a reduce astfel numărul internărilor în spitale.
Un model de asistent vocal pe bază de AI, dedicat îngrijirilor din sănătate, numit „Siri for care”, se află în prezent în fază de testare de către compania Cera, în încercarea de a reduce vizitele în departamentele de primiri urgențe, scrie www.digitalhealth.net.
Tehnologia ce folosește inteligența artificială va monitoriza și urmări în mod regulat simptomele pacienților printr-o serie de întrebări, pentru ca asistentul vocal să ajute la identificarea oricăror semne ale deteriorării stării de sănătate. Acest lucru se face cu ajutorul unor apeluri telefonice automate, apeluri către pacienți, folosindu-se un asistent vocal empatic, cât mai asemănător cu comportamentul uman.
Întrebările din chestionar sunt validate medical și vor fi analizate prin folosirea unor instrumente de învățare automată (machine learning) pentru a monitoriza starea de sănătate și pentru a identifica orice fel de modificări semnificative în cazul pacienților. Dacă se observă orice motive de îngrijorare, asistentul vocal AI va trimite o alertă îngrijitorilor, îndemnându-i să facă o programare la cabinetul doctorului, acolo unde este necesar.
Dr. Ben Maruthappu, CEO și cofondator al companiei Cera, a declarat recent:
„Un apel telefonic automat ar putea economisi un apel telefonic la serviciile de urgență – esențiale atunci când burnoutul personalului medical și listele de așteptare sunt la nivelurile cele mai ridicate – monitorizarea deteriorării sănătății prin intermediul învățării automate”.
Întrucât asistentul vocal testat de Cera este bazat pe inteligența artificială, „acest program oferă o abordare rapidă și scalabilă la nivelul îngrijirii medicale, cu posibilitatea de a fi extins la milioane de pacienți, la un cost scăzut. Suntem încântați să vedem cum va decurge acest test și ce impact are asupra îngrijitorilor și asupra pacienților”.
Compania Cera folosește deja tehnologie inteligentă pentru a ajuta la îmbunătățirea stării de sănătate a pacienților și la îmbunătățirea prognosticurilor. Includerea modelului „Siri for Care” în portofoliul companiei are potențialul de a ține pacienții departe de spital și este o soluție atât scalabilă, cât și la un preț convenabil, scrie sursa menționată.
Cera estimează că va reduce vizitele la departamentele de primire urgență și va reduce reinternările cu mai mult de 50% după ce reprezentanții au ținut cont de rezultatele unor trialuri efectuate în alte orașe europene.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe