Românii se reorientează către abonamentele Concierge Medical, iar conceptul de second opinion a devenit tot mai popular în țara noastră.
Criza generată de pandemia de COVID-19 a schimbat prioritățile și modul de abordare a problematicii medicale pentru români. De la declanșarea crizei medicale și până astăzi, numărul românilor care au preferat să fie consultați de un medic din străinătate s-a dublat.
V-ar putea interesa și: Despre profesia de concierge doctor, cu dr. Marinela Stănculete: „Un medic bun folosește mai multe resurse”
În plus, există tot mai multe solicitări pentru consultații online în detrimentul consultațiilor clasice, iar „apetitul” pentru abonamente medicale de tip concierge medical a înregistrat o creștere de 44%, potrivit unui comunicat remis redacției.
De la declanșarea pandemiei de COVID-19 și până astăzi, statisticile ConciergeMedical by Intermedicas arată că românii au ales să evite drumurile inutile, apelează cu încredere la consultațiile prin sistemul de telemedicină și au înțeles că sănătatea trebuie pusă pe primul loc, astfel că serviciile medicale de tip Concierge Doctors sunt tot mai populare în detrimentul abonamentelor clasice.
Abonamentele Concierge Medical reprezintă un concept centrat pe nevoile pacientului și cu un impact semnificativ în scăderea numărului de vizite care nu sunt neapărat necesare. Asta înseamnă că pentru 70% dintre pacienții abonați Concierge Medical Corporate, numărul vizitelor pentru rezolvarea cazului medical s-a redus semnificativ, iar vizitele la camera de gardă au scăzut cu pană la 65%.
„Am reușit să ne adaptăm condițiilor actuale într-un timp relativ scurt, oferindu-le pacienților noștri soluții rapide și eficiente, dar și accesul continuu la medicii străini, fie prin telemedicină ori consultații în clinică, iar acest lucru ne-a generat venituri peste cele preconizate. Concret, numărul consultațiilor la medicii străini s-a dublat în aceasta perioadă, raportat la media înregistrată anul trecut. Cifra de afaceri a crescut cu până la 45% în această lună comparativ cu media ultimelor trei luni, în timp ce abonamentele corporate au înregistrat o creștere semnificativă de 44% în luna iunie a acestui an versus iunie 2019”, a declarat Ana Maria Marian, Managing Partner Intermedicas.
Potrivit reprezentantei Intermedicas, există trei factori care au dus clar la reorientarea pacienților către abonamentul de tip Concierge Medical, iar acești factori sunt:
Intermedicas este prima clinică medicală din București, care în urmă cu nouă ani a introdus pe piață conceptul de second opinion. Pacienții au putut astfel să aibă acces la peste 300 de medici de talie internațională din centre de prestigiu și spitale universitare din Europa și nu numai. În 2017, Intermedicas a dezvoltat un nou serviciu, Concierge Medical, răspunzând nevoii cât mai acute a pacientului de a fi îndrumat și de a i se oferi informația medicală integrată.
Concierge Medical este un concept revoluționar pe piața abonamentelor medicale din România, pus la punct de fondatorul medicinei private, dr. Wargha Enayati, cel care în urmă cu 25 de ani a creat piața privată de sănătate în România, lansând primele abonamente corporate și individuale.
Conceput pentru companii, abonamentul Concierge Medical este acum disponibil și persoanelor fizice, oferind aceleași beneficii: acces nelimitat la Concierge Doctor (adulți și copii), programări cu prioritate și ghidarea pacientului în întreg sistemul medical. Costul unui astfel de abonament este de 10 euro, de persoană, lunar.
„Concierge Medical înseamnă eficiență maximă în rezolvarea problemelor medicale, prin ghidarea și însoțirea pacientului în sistemul medical, oferind acces necondiționat la medici de top. Conceptul de Concierge Medical are la bază o relație apropiată între pacient și Concierge Doctorul său, și presupune cunoașterea istoricului medical, timp și atenție”, a explicat dr. Wargha Enayati, acționar majoritar Intermedicas.
În București sunt aproximativ o mie de medici de familie în contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, conform cnas.ro, iar fiecare medic are arondați cel puțin 1500 de pacienți.
Rolul medicului de familie este acela de a oferi îngrijire integrată, însă din cauza constrângerilor datorate volumului mare de pacienți, dar și a birocrației, rolul de medic integrator nu poate fi dus până la capăt. În acest context, Intermedicas a preluat exemplul vesticilor, și a dezvoltat, în paralel cu sistemul de stat, un model de primary care eficient, axat strict pe atenția către pacient și nevoile sale medicale.
Această decizie vine în urma unei creșteri semnificative a cererilor pentru serviciile de Concierge Medical. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în luna iunie a acestui an, solicitarile pentru serviciile medicale de Concierge Medical au crescut cu 40%, pacienții preferând consultațiile online.
„Peste 80% din aceste consultații au fost rezolvate cu succes de către Concierge Doctors, fără a mai fi necesare vizite către alte specialități medicale. Asta înseamnă că pacienții au primit un diagnostic, indicații de tratament, iar procesul de urmărire a evoluției pacientului este cu atât mai facil cu cât acestea au loc online”, a subliniat dr. Mela Stănculete, Medical Director.
Odată cu lansarea serviciului Concierge Medical Individual, Intermedicas lansează și aplicația mobilă MyMed File, disponibilă pentru Android și iOS, prin care abonaților li se permite stocarea dosarului medical, a istoricului vizitelor și a recomandările primite de la medici, indiferent de clinica în care are loc serviciul medical. Această aplicație este oferită gratis tuturor abonaților Concierge Medical.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe