Un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research a avut ca scop analiza detaliată a obiceiurilor și preferințelor românilor în ceea ce privește consumul gustărilor între mese.
Studiul arată că 39% dintre români consumă gustări între mese zilnic, iar 41% le aleg de câteva ori pe săptămână. Potrivit cercetării, românii sunt mari iubitori de gustări între mese, 39% dintre aceștia obișnuind să le consume zilnic, în special femeile (45% comparativ cu 33% în cazul bărbaților), iar 41% de câteva ori pe săptămână, se arată într-un comunicat de presă transmis redacției.
Îndreptându-ne atenția către gustările preferate, cele mai populare sunt cele dulci (58%), urmate de cele sărate (56%) și cele sănătoase (37%).
Gustările sănătoase sunt preferate într-o măsură mai mare de persoanele de peste 55 de ani (46%), o categorie cunoscută pentru interesul crescut față de un stil de viață mai sănătos, precum și de cei din mediul urban (40% comparativ cu 32% mediul rural).
Referitor la obiceiurile de cumpărare a gustărilor, 60% dintre români le planifică atunci când merg la cumpărături, iar 40% le achiziționează spontan sau din impuls. În plus, majoritatea preferă să le cumpere din supermarket-uri/ hypermarket-uri (72%) și în mai mică măsură din magazinele de proximitate (20%).
Principalele motive pentru care românii cumpără astfel de produse sunt pofta (65%), dorința de a obține energie suplimentară (31%), necesitatea de a potoli foamea (28%) sau obiceiul deja format de a le cumpăra (19%).
O analiză mai detaliată relevă faptul că pofta este o motivație mult mai puternică pentru tinerii din Generația Z, cu vârste cuprinse între 18-24 ani (79%), în timp ce persoanele cu vârste între 35-44 ani sunt mai preocupate de aspecte funcționale, precum necesitatea de a obține energie suplimentară pe parcursul zilei (35%). Totodată, 34% dintre români sunt foarte interesați de gustările cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate.
În percepția românilor, cele mai sănătoase gustări sunt fructele proaspete (73%), mixul de nuci și fructe uscate (49%), iaurtul grecesc cu nuci sau semințe (33%), smoothie-urile (20%) și chipsurile de legume coapte (17%).
O tendință semnificativă este interesul în creștere al românilor pentru gustările cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate, care sunt apreciate în mare și foarte mare măsură de 34% dintre aceștia.
Cei mai interesați de această categorie sunt persoanele cu vârste între 35-44 de ani (38%), cei cu venituri mai mari de peste 4.000 de lei (44%) și locuitorii din mediul urban (37% față de 30% în mediul rural). Această tendință poate fi explicată printr-o conștientizare tot mai mare a importanței unui stil de viață sănătos, în special în rândul celor cu venituri mai mari și care locuiesc la oraș, unde accesul la informații și produse sănătoase este mai facil.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 2-8 octombrie 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.029 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
FOTO principală: fotografie de la Mehran B: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/86649/
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe