Acasă » ACTUALITATE » Știri
Strategii concertate. În Brazilia

Dr. Mihail CĂLIN
vineri, 9 decembrie 2011
Cu ocazia unui deceniu de participare la târgul
internaţional Medica de la
Düsseldorf, Asociaţia Producătorilor Brazilieni de Dispozitive Medicale (ABIMO)
a lansat, cu sprijinul Agenţiei braziliene pentru comerţ şi promovarea investiţiilor,
un brand colectiv internaţional, Brazilian Health Devices, pentru a înlesni
contactele dintre companii şi clienţi. Cei 51 de expozanţi brazilieni se aşteaptă
ca, în lunile următoare, contactele stabilite cu ocazia târgului din Germania să
se concretizeze în contracte de aproape 20 de milioane de dolari, un pas către
atingerea obiectivului industriei braziliene de echipamente medicale, de a
exporta, până în 2015, produse în valoare de un miliard de dolari. În ultimul
deceniu, numărul ţărilor importatoare de echipament medical produs în Brazilia
a crescut de la 40 la 180.
Desfăşurat în perioada 16–19 noiembrie, Medica 2011 a înregistrat un număr
record de expozanţi (peste 4.500) din 62 de ţări, atrăgând circa 135.000 de
vizitatori. Cel mai mare spaţiu a fost ocupat de companii din Germania – care
au anunţat că se aşteaptă la vânzări în creştere cu 6%, până la suma de 21 de
miliarde de euro – Italia, China, SUA, Marea Britanie, Franţa şi Olanda. Şi ţările
din centrul şi estul Europei au participat la târg: Republica Cehă şi Polonia
au avut fiecare câte 41 de expozanţi, Ungaria – 27, Bulgaria – patru. La cel
mai mare târg medical mondial, România a
fost reprezentată de numai doi expozanţi.