Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă

Suplimentele alimentare, reglementate

Viața Medicală
Alexandru NEAGU marţi, 14 februarie 2012
   Sănătatea şi produsele alimentare. În Monitorul Oficial nr. 75 din 30 ianuarie 2012, a fost publicat Ordinul comun al ministrului sănătăţii, ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.493/265/6/2012 privind desemnarea componenţei Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare şi privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a secretariatului Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare. Comisia funcţionează la sediul Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP), membrii acesteia desfăşurându-şi activitatea pe o perioadă de cinci ani, mandatul putând fi reînnoit sau membrii înlocuiţi cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei amintite. Secretariatul tehnic, ca organism executiv al Comisiei interministeriale pentru menţiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, va funcţiona tot în cadrul INSP, fără să facă parte din structura organizatorică a acestuia, personalul fiind desemnat prin decizia conducerii INSP. Dintre principalele atribuţii ale secretariatului amintim: primirea dosarului de solicitare a autorizării menţiunii de sănătate asociate alimentelor; convocarea Comisiei şi supunerea dosarului Comisiei pentru aplicarea procedurii de evaluare; obţinerea datelor suplimentare pentru susţinerea ştiinţifică a menţiunii de sănătate propuse spre autorizare; transmiterea dosarului către Ministerul Sănătăţii pentru a fi înaintat Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor; introducerea în Registrul naţional a tuturor informaţiilor privind menţiunea de sănătate autorizată de Comisia Europeană.
   Tarifele pentru ambulanţă. Prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 81/31.01.2012, publicat în M. Of. nr. 78 din 31 ianuarie 2012, au fost aprobate tarifele pe cap de locuitor necesare stabilirii bugetului global contractat de serviciile publice de ambulanţă cu casele de asigurări de sănătate pentru anul 2012. Acestea sunt calculate în baza bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate aprobat pe anul 2012, iar în cazul în care sunt acordate fonduri suplimentare în acest scop, CNAS înştiinţează MS asupra sumelor respective, în vederea redistribuirii lor (decisă prin ordin al ministrului sănătăţii, la propunerea Comisiei de medicină de urgenţă şi dezastre a MS).
   Spitale desfiinţate. În M. Of. nr. 85 din 2 februarie 2012, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 51/25.01.2012 privind desfiinţarea Spitalului de Pediatrie Bacău, unitate sanitară publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Bacău, str. Mărăşeşti nr. 20, judeţul Bacău, şi reorganizarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Bacău, unităţi al căror management a fost preluat de Consiliul Judeţean Bacău. Spitalul se reorganizează ca structură fără personalitate juridică în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Bacău, unitate sanitară publică cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Bacău, str. Spiru Haret nr. 2–4, judeţul Bacău. Personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar va fi transferat către SJU Bacău, iar personalul tehnic-economic-administrativ şi de întreţinere se preia de către acelaşi spital sau, după caz, se redistribuie la alte unităţi sanitare. Până la 3 martie 2012, în baza unui protocol de predare-preluare, întreg patrimoniul Spitalului de Pediatrie Bacău, stabilit pe baza bilanţului contabil de închidere la data predării-preluării, însoţit de balanţa de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturile de execuţie întocmite pe fiecare sursă de finanţare şi celelalte anexe (inclusiv cele care se întocmesc la finele anului) vor fi transmise către Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău.
   În acelaşi număr al Monitorului Oficial a fost publicată şi Hotărârea Guvernului nr. 52/25.01.2012 privind desfiinţarea unor unităţi sanitare publice cu paturi din municipiul Botoşani şi reorganizarea Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani. Prin acest act normativ sunt vizate Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Botoşani, unitate sanitară publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Botoşani, str. George Enescu nr. 6; Spitalul de Copii Botoşani, unitate sanitară publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Botoşani, str. Mihai Eminescu nr. 12; Spitalul de Psihiatrie Botoşani, unitate sanitară publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Botoşani, str. I. C. Brătianu nr. 16. Desfiinţarea acestora se realizează prin reorganizarea în structuri fără personalitate juridică în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani, unitate sanitară publică cu paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Botoşani, str. Arhimandrit Marchian nr. 11, al cărui management a fost preluat de Consiliul Judeţean Botoşani. Personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din spitalele desfiinţate se transferă la Spitalul Judeţean de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani, iar personalul tehnic-economic-administrativ şi de întreţinere se va încadra în aceeaşi instituţie sau, după caz, se redistribuie la alte unităţi sanitare. Patrimoniul unităţilor sanitare desfiinţate se transmite către Spitalul Judeţean de Urgenţă „Mavromati“ Botoşani prin protocol de predare-preluare încheiat până la 3 martie 2012.
 

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 160 de lei
  • Digital – 103 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.