Diagnosticul precoce și excizia chirurgicală promptă sunt metodele care le pot oferi șanse de vindecare și de supravieţuire acestor pacienţi.
Tumorile de piele, unul dintre cele mai frecvente cancere, cu o tendinţă de creștere în toată lumea, sunt și printre cele mai vizate de dezvoltarea tehnologiilor medicale.
Ne aflăm într-o eră a dezvoltării fără precedent a tehnologiilor medicale, multe dintre ele penetrând și piaţa din ţara noastră. Zilele trecute am participat, în București, la inaugurarea unui sediu proaspăt renovat și amenajat în care s-a mutat Clinica PriMed, unde am văzut un echipament de ultimă generaţie pentru scanarea aluniţelor. „Este un aparat complet nou, dotat cu un computer, o cameră video specială cu zoom optic de până la 100x, motorizat. Și focusul este motorizat, ceea ce face ca imaginile obţinute să aibă o calitate foarte bună”, a declarat Robert Tonghioiu – CEO al firmei importatoare (aparatul este fabricat în Italia).
Potrivit producătorului, acest aparat oferă suport vizual în faza de diagnostic, construit pe un sistem de recuperare a imaginilor bazate pe conţinut. Este un video-dermatoscop cu o bază de date preinstalată de imagini dermatoscopice, „diagnosticată histologic de trei centre de cercetare, bine cunoscute în comunitatea dermatologică”. Software-ul cu care este dotat aparatul are funcţii de achiziţie, analiză, preluare și gestionare a datelor. El poate genera un raport din care nu lipsește analiza ABCDE: A – Asimmetry (asimetrie); B – Boundary (limitele leziunii); C – Color (culoarea și modificările de culoare); D – Diameter (diametrul leziunii); E – Entropy (entropie). Este o analiză standardizată la nivel mondial, nu este specifică doar acestui aparat.
„Aluniţele se fotografiază, se pun pe o hartă a corpului uman, se stochează informaţia și la următoarea verificare – perioada este stabilită de medic – se reiau operaţiile anterioare și se compară imaginile. Avantajul este că toate aceste date pot fi stocate în sistem unde pot fi accesate, inclusiv trimise pe e-mail pacienţilor sau altor medici, pentru o a doua opinie”, completează Robert Tonghioiu.
„Punem mare accent pe comunicarea permanentă cu pacienţii, pe obţinerea și analiza feedbackului, suntem foarte deschiși la nou și ne adaptăm rapid realităţii actuale. Astfel, pe lângă serviciile în clinică, oferim și consultaţii online, (...) importante în contextul pandemiei de COVID-19”, declară Mădălina Răican, directorul executiv al clinicii amintite. Potrivit acesteia, clinica pe care o conduce oferă servicii pentru nouă specialităţi medicale, în contract cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate sau în regim cu plată.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe