Societatea Națională de Oncologie Medicală din România, Societatea Națională de Medicina Familiei și Astellas Pharma anunță lansarea campaniei care încurajează screeningul pentru cancerul de prostată.
Inițiativa își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța efectuării screeningului și să încurajeze bărbații să aibă o discuție deschisă cu medicul de familie, se arată într-un comunicat.
Campania „Ce faci azi?” pune în lumină importanța depistării precoce, subliniind că aceasta poate face diferența în salvarea vieții. De multe ori, cancerul de prostată poate fi identificat înainte ca simptomele să devină evidente prin efectuarea unor teste de screening, cum ar fi măsurarea nivelului de antigen specific prostatic (PSA) din sânge sau prin examinarea clinică a prostatei prin intermediul tușeului rectal. În cazul unor rezultate neobișnuite, medicul va recomanda teste suplimentare pentru confirmarea diagnosticului, inclusiv ecografie, RMN sau biopsie.
În stadiile incipiente, cancerul de prostată nu prezintă simptome evidente, de aceea, screeningul este esențial și se recomandă începând cu vârsta de 45-50 de ani. Simptomele pot apărea abia atunci când tumora crește și exercită presiune asupra uretrei, generând probleme legate de urinare, cum ar fi nevoia de a urina frecvent, în special pe timp de noapte, jet urinar slab, durere și senzație de arsură în timpul urinării sau ejaculării, precum și prezența sângelui în urină sau spermă. Aceste simptome nu trebuie ignorate, dar nici nu sunt un semn cert de cancer de prostată. Prin urmare, investigațiile periodice sunt de o importanță crucială, în special pentru bărbații cu istoric familial de cancer de prostată, se mai subliniază.
În cadrul campaniei „Ce faci azi?”, Societatea Națională de Medicină de Familie va distribui pachete educaționale către aproximativ 9.000 de medici de familie din țară. Aceste pachete conțin scrisori adresate medicilor, postere informative și broșuri educaționale pentru pacienți. Materialele vor contribui la creșterea gradului de conștientizare și educare a publicului și subliniază importanța depistării timpurii.
Tot în cadrul campaniei vor fi realizate interviuri și articole scurte difuzate pe canalele de radio și TV, pentru a sublinia importanța screeningului.
Cancerul de prostată ocupă locul doi în rândul celor mai frecvente forme de cancer în rândul bărbaților din România, după cancerul pulmonar. Afecțiunea se dezvoltă adesea într-un ritm lent.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe