Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Știri

Studiu: pacienții au încredere în farmaciști și în informațiile primite

Viața Medicală
L. Budin marţi, 15 iunie 2021, ora 17:46

Accesibilitatea farmaciei comunitare și încrederea pacienților în informațiile obținute sunt factori care influențează pozitiv intenția de implementare a unor noi servicii în farmacii, arată un studiu lansat recent.

Studiul „Servicii farmaceutice în România. Realități și provocări post-pandemice” a fost realizat de Centrul de Cercetări în Economie Comportamentală Aplicată (CCECA) din cadrul Universității din București, pentru Asociația Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România ( ADRFR) și Colegiul Farmaciștilor din România (CFR). A fost lansat recent, în cadrul unui eveniment organizat la Palatul Parlamentului.

studiu-farmacist

Noi servicii utile

Gradul de încredere al pacienților în farmacist și în informațiile oferite de acesta sunt la un nivel foarte ridicat, iar interacțiunea cu farmacistul este percepută de majoritatea respondenților ca fiind una de calitate, arată cercetarea.

Pacienții sunt familiarizați cu serviciile de eliberare a medicamentelor și de informare asupra modului de administrare a medicației și își doresc noi servicii utile în farmacii, precum:

  • testarea pentru afecțiuni cardiovasculare (23% din respondenți);
  • testarea rapidă pentru depistarea unor infecții ca SARS-COV-2, gripa sezonieră sau hepatita B și C (15% din respondenți);
  • determinarea glicemiei (12% din respondenți).

Consiliere în farmacii

Pacienții își doresc să aibă acces și la noi servicii de consiliere, în farmacii:

  • consiliere periodică avansată în cazul polimedicației - 69% din respondenți consideră acest serviciu la fel de sigur în farmacie ca în cabinetul unui medic;
  • consiliere la distanță cu privire la posibilele interacțiuni dintre medicația utilizată și alte medicamente sau alimente -  70% din respondenți consideră acest serviciu la fel de sigur în farmacie ca în cabinetul unui medic.

Din românii din mediul urban, 64% consideră vaccinarea antigripală în farmacie la fel de sigură ca imunizarea din cabinetul medicului.

Atitudine și prețuri

Potrivit studiului, satisfacția față de serviciile primite este determinată de caracteristicile farmaciei, atitudinea farmacistului, timpul acordat pacientului, claritatea cu care a fost prezentată informația, costul medicamentelor și disponibilitatea acestora conform nevoilor populației.

Farmaciștii sunt parte integrantă din sistemul de sănătate și pot contribui mai mult la sănătatea publică prin dezvoltarea serviciilor farmaceutice. Studiul a arătat că interacțiunea pacient – farmacist este percepută ca fiind valoroasă, politețea, interesul arătat, disponibilitatea și respectul fiind evaluate pozitiv de majoritatea respondenților. Credem că este momentul oportun să valorificăm potențialul profesiei de farmacist, prin întărirea rolului și contribuției pe care o poate avea în cadrul sistemului de sănătate, prin dezvoltarea serviciilor farmaceutice pe care aceștia le pot presta pentru populație”, a declarat președintele Colegiului Farmaciștilor, prof. univ. dr. Dumitru Lupuliasa.

Rol în sistemul de sănătate

Studiul face parte din efortul de repoziționare a profesiei de farmacist și de dezvoltare a serviciilor farmaceutice, prin întărirea rolului lor în cadrul sistemului de sănătate, se arată în comunicat.

Rezultatele studiului ne arată două elemente cheie ale percepției pacienților față de farmacii: încrederea în competențele farmaciștilor de a oferi servicii noi și satisfacția pacienților față de informațiile primite. Aceste concluzii ne confirmă că dezvoltarea serviciilor farmaceutice reprezintă un pilon pentru sistemul de sănătate publică și o prioritate generală pentru creșterea rolului farmaciei comunitare în asigurarea serviciilor medicale”, a declarat Iulian Trandafir, Președintele Asociației Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România (ADRFR).

Etichete: studiu servicii farmaceutice ADRFR incredere pacient-farmacist

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.