Accesibilitatea farmaciei comunitare și încrederea pacienților în informațiile obținute sunt factori care influențează pozitiv intenția de implementare a unor noi servicii în farmacii, arată un studiu lansat recent.
Studiul „Servicii farmaceutice în România. Realități și provocări post-pandemice” a fost realizat de Centrul de Cercetări în Economie Comportamentală Aplicată (CCECA) din cadrul Universității din București, pentru Asociația Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România (ADRFR) și Colegiul Farmaciștilor din România (CFR). A fost lansat recent, în cadrul unui eveniment organizat la Palatul Parlamentului.
Gradul de încredere al pacienților în farmacist și în informațiile oferite de acesta sunt la un nivel foarte ridicat, iar interacțiunea cu farmacistul este percepută de majoritatea respondenților ca fiind una de calitate, arată cercetarea.
Pacienții sunt familiarizați cu serviciile de eliberare a medicamentelor și de informare asupra modului de administrare a medicației și își doresc noi servicii utile în farmacii, precum:
Pacienții își doresc să aibă acces și la noi servicii de consiliere, în farmacii:
Din românii din mediul urban, 64% consideră vaccinarea antigripală în farmacie la fel de sigură ca imunizarea din cabinetul medicului.
Potrivit studiului, satisfacția față de serviciile primite este determinată de caracteristicile farmaciei, atitudinea farmacistului, timpul acordat pacientului, claritatea cu care a fost prezentată informația, costul medicamentelor și disponibilitatea acestora conform nevoilor populației.
Farmaciștii sunt parte integrantă din sistemul de sănătate și pot contribui mai mult la sănătatea publică prin dezvoltarea serviciilor farmaceutice. Studiul a arătat că interacțiunea pacient – farmacist este percepută ca fiind valoroasă, politețea, interesul arătat, disponibilitatea și respectul fiind evaluate pozitiv de majoritatea respondenților. Credem că este momentul oportun să valorificăm potențialul profesiei de farmacist, prin întărirea rolului și contribuției pe care o poate avea în cadrul sistemului de sănătate, prin dezvoltarea serviciilor farmaceutice pe care aceștia le pot presta pentru populație”, a declarat președintele Colegiului Farmaciștilor, prof. univ. dr. Dumitru Lupuliasa.
Studiul face parte din efortul de repoziționare a profesiei de farmacist și de dezvoltare a serviciilor farmaceutice, prin întărirea rolului lor în cadrul sistemului de sănătate, se arată în comunicat.
Rezultatele studiului ne arată două elemente cheie ale percepției pacienților față de farmacii: încrederea în competențele farmaciștilor de a oferi servicii noi și satisfacția pacienților față de informațiile primite. Aceste concluzii ne confirmă că dezvoltarea serviciilor farmaceutice reprezintă un pilon pentru sistemul de sănătate publică și o prioritate generală pentru creșterea rolului farmaciei comunitare în asigurarea serviciilor medicale”, a declarat Iulian Trandafir, Președintele Asociației Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România (ADRFR).
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe