Linia de sprijin Telefonul Vârstnicului a înregistrat în primele șase luni ale anului 7.549 de apeluri. Seniorii au primit inclusiv consiliere psihologică de la specialiști.
Telefonul Vârstnicului este o inițiativă a Fundaţia Regală Margareta a României. În perioada ianuarie – iunie, 1.331 de seniori care au folosit linia telefonică dedicată au găsit răspunsuri la întrebări și soluții la problemele cu care s-au confruntat, se arată într-un comunicat. Au primit informații utile, sprijin emoțional sau material, ori consiliere psihologică din partea echipei specializate compusă din asistenți sociali și psihologi.
Pe primul loc în topul nevoilor seniorilor s-a aflat nevoia de informații practice exprimată de 464 dintre apelanți. Neadaptarea la noile tehnologii de comunicare, lipsa acestora, sau izolarea socială conduc la accesul limitat al vârstnicilor la informații care le sunt atât de necesare, precum serviciile sociale disponibile în comunitate, contacte utile, informații medicale etc.
La Telefonul Vârstnicului, o echipă specializată de asistenți sociali oferă informații punctuale, practice și actualizate, dintr-o bază de date ce include peste 400 de instituții și furnizori sociali, publici și privați.
În perioada raportată, 385 de seniori care trăiesc în condiții dificile de viață au solicitat sprijin financiar și material. O parte dintre aceste solicitări au fost soluționate împreună cu parteneri și sponsori, prin oferirea de tichete sociale, alimente, produse igienico-sanitare etc.
Cele mai multe cazuri de la nivel național au fost redirecționate către programe și inițiative sociale operate de fundații și instituții publice din comunități.
Pentru 274 de vârstnici, nevoia de îngrijire și sprijin practic la domiciliu a fost cea care i-a determinat să ceară ajutor la telefon. Cu o stare de sănătate precară, seniorii au solicitat informații despre asistență medicală specializată, îngrijire personală sau sprijin la activități de menaj, supraveghere specializată, informații despre cămine pentru vârstnici și procedura de instituționalizare.
În prima jumătate a anului, 77 de seniori au beneficiat de consiliere psihologică și sprijin emoțional oferite gratuit de voluntari și psihologi ai proiectului.
În cadrul serviciului de reapelare săptămânală, vârstnicii singuri găsesc un prieten de dialog, își împărtășesc temerile, preocupările și problemele. Convorbirile telefonice îi ajută să își gestioneze și să depășească stările de anxietate sau depresie cauzate, în mare parte, de singurătate.
Pentru problema singurătății, linia de ajutor Telefonul Vârstnicului vine și cu alte soluții: direcționarea vârstnicilor către centre de zi sau către asociații care fac vizite la domiciliu, implicarea în cluburi sau telecluburi unde aceștia pot interacționa și socializa și, nu în ultimul rând, implicarea în activități de voluntariat.
Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită, accesibilă la nivel național. Apelurile se pot face la 0800 460 001, de luni până vineri, între orele 8.00 – 20.00 și sâmbăta între 8.00 – 16.00.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe