Newsflash
ANUNȚURI DE ANGAJARE

Concurs pentru ocuparea funcției de manager al Spitalului Județean de Urgență Bacău

de - iun. 24 2025
Concurs pentru ocuparea funcției de manager al Spitalului Județean de Urgență Bacău

Anunț privind organizarea concursului pentru ocuparea funcției de manager al Spitalului Județean de Urgență Bacău – persoană fizică.

Consiliul de administrație al Spitalului Județean de Urgență Bacău organizează concurs pentru ocuparea funcției de manager al Spitalului Județean de Urgență Bacău, persoană fizică, în conformitate cu:

  • Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, art. 177 – al (1), art.187 – al (10) lit. B;
  • Ordinului Ministerului Sănătății nr.1520/2016 privind aprobarea Regulamentului de  organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager persoană fizică din spitalele publice cu modificările și completările ulterioare (Ordinul M.S. nr. 5521/2024 pentru modificarea anexei la OMS nr. 1.520/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de manager persoană fizică din spitalele publice din rețeaua proprie a Ministerului Sănătății);
  • Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Bacău nr. 420/13.06.2025 prin care se aprobă Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de Manager -  persoana fizică, la Spitalul Județean de Urgență Bacău;

Concursul va avea loc la sediul Spitalului Județean de Urgență Bacău, din Mun. Bacău, str. Spiru Haret, nr. 2, județul Bacău, Amfiteatrul Maternității, et. IV.

 

Concursul se va desfășura în două etape, astfel:

  1. Etapa de verificare a îndeplinirii de către candidați a condițiilor stabilite în anunțul de concurs, etapă eliminatorie;
  2. Etapa de susținere publică și de evaluare a proiectului de management.

Calendarul de desfășurare a concursului este:

Data

Activitatea

24.06.2025Data publicării anunțului la sediul spitalului, pe pagina de internet a spitalului, www.spitaluljudeteanbacau.roîn ,,Viața Medicală”, pe portalul posturi.gov.ro, precum și pe pagina de internet a Ministerului Sănătății la secțiunea „concurs manageri”
08.07.2025, în intervalul orar 10.00-14.00Vizitarea spitalului de către candidații interesați, însoțiți de directorul medical al Spitalului Județean de Urgență Bacău
23.07.2025Termen limită de depunere a dosarelor se face la sediul Spitalului Județean de Urgență Bacău, sau in sistem electronic la adresa de e-mail a spitalului: casecretariatsjubacau@gmail.com.
28.07.2025, ora 15.00Termen limită de verificarea dosarelor de concurs
28.07.2025, ora 15.00Data afișării rezultatului selecției dosarelor la sediul Spitalului Județean de Urgență Bacău și pe pagina de internet a spitalului: www.spitaluljudeteanbacau.ro
29.07.2025, ora 15.00Termen limită de depunere a contestațiilor privind rezultatul verificării dosarelor
31.07.2025, ora 15.00

Termen limită de soluționare a contestațiilor și afișarea rezultatului contestațiilor privind verificarea dosarelor

31.07.2025, ora 15.00

Data afișării rezultatului contestațiilor privind verificarea dosarelor

31.07.2025 – 04.08.2025, ora 10.00Manifestarea intenției de participare, la adresa de e-mail: casecretariatsjubacau@gmail.com
31.07.2025 – 05.08.2025, ora 10.00Transmiterea întrebărilor referitoare la proiectul de management, cu menționarea candidatului căruia îi sunt adresate, la adresa de e-mail: casecretariatsjubacau@gmail.com
01.08.2025, ora 15.50

Termen limită de publicare a proiectelor de management pe site-ul spitalului

01.08.2025 – 06.08.2025, ora 10.00Confirmarea intenției de participare de pe adresa de e-mail: casecretariatsjubacau@gmail.com, (în termen de maximum 24 de ore de la data primirii solicitării de participare).
07.08.2025, ora 10.00Data susținerii publice a proiectului de management

08.08.2025

Termen limită a afișării rezultatului susținerii publice a proiectului de management (în termen de 24 de ore de la finalizarea probei, în funcție de numărul de participanți)
11.08.2025, ora 12.00Termen limită de depunere a contestațiilor la proba susținerii publice a proiectului de management (în termen de 24 de ore de la data publicării rezultatelor).
13.08.2025, ora 12.00Termen limită de soluționare a contestațiilor la proba susținerii publice a proiectului de management

13.08.2025, ora 14.00

Data afișării rezultatelor finale

 

La concurs se pot înscrie persoane fizice care întrunesc cumulativ următoarele condiții:

  1.  are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. este apt  din punct de vedere medical și psihologic să exercite funcția de manager. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie sau de către unitățile sanitare abilitate, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;
  5. îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitatea studiilor, prevăzute la art. 176 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare (candidatul trebuie sa fie absolvent cu diploma al studiilor universitare de licență si de master in: medicina, specializarea medicina, medicina dentara, specializarea medicina dentară, științe juridice sau științe economice si sa aibă cel puțin 5 ani vechime in specialitatea studiilor); 
  6. îndeplinește condiția de absolvire a unor cursuri de perfecționare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătății prevăzut la art. V din Ordonanța Guvernului nr. 37/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și stabilirea unor alte măsuri în domeniul sănătății, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 328/2022;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  8. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  9. nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare. 

 

Dosarele de concurs se depun sediul Spitalului Județean de Urgență Bacău, sau in sistem electronic la adresa de mail a spitalului, casecretariatsjubacau@gmail.com, cu condiția prezentării documentelor originale pentru certificarea „conform cu originalul”, la sediul Spitalului Județean de Urgență Bacău, până la data-limită stabilită în anunțul de concurs și trebuie să conțină următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, și avizul psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu a comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
  9. curriculum vitae, model comun european;
  10. proiectul de management;
  11. declarație pe propria răspundere a candidatului că proiectul de management este conceput și realizat integral de către candidat;
  12. declarație pe propria răspundere privind conformitatea cu originalul a copiilor de pe documentele depuse la dosarul de înscriere. 
  13. dovada achitării taxei de concurs (taxa de concurs - 400 de lei);

Candidații interesați vor putea efectua o vizită în cadrul spitalului, în data de 08.07.2025, în intervalul orar 10.00-14.00, sub îndrumarea directorului medical al spitalului, pentru a se informa în mod nemijlocit cu privire Ia problemele de interes în elaborarea proiectului de management.

Orice persoană interesată, cu precizarea numelui și prenumelui, poate să își manifeste intenția de a participa Ia susținerea publică a proiectului de management si poate adresa întrebări candidaților în legătură cu proiectul de management, Ia adresa de email casecretariatsjubacau@gmail.com( în perioada 31.07.2025-05.08.2025, ora 10.00).

 

La cererea candidaților, Spitalul Județean de Urgenta Bacău va pune la dispoziția acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri și cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată și structura de personal, aflate în vigoare la data solicitării, precum și orice alte documente sau informații necesare în vederea întocmirii proiectului de management, cu excepția acelor informații sau documente care nu pot face obiectul divulgării în temeiul legii.

Comisia de concurs va asigura punerea Ia dispoziția candidaților a bibliografiei constând în lucrări de specialitate în domeniul managementului sau managementului sanitar în format electronic pentru a permite accesul tuturor candidaților Ia aceste materiale bibliografice.

Din cuprinsul bibliografiei (Anexa 1), conținând legislația specifică activității Spitalului Județean de Urgență Bacău și lucrările de specialitate în domeniul managementului sau managementului sanitar, pot fi adresate întrebări cu ocazia susținerii publice a proiectului de management.

 

Tema proiectului de management este la alegerea candidatului din următoarea listă de 5 teme, care va fi adaptată la problemele Spitalului Județean de Urgență Bacău:

  1. planificarea și organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului public;
  2. siguranța și satisfacția pacientului;
  3. managementul calității serviciilor medicale;
  4. managementul resurselor umane;
  5. performanța clinică și financiară a activităților spitalului public.

Proiectul se realizează individual de către candidat și se dezvoltă într-un volum de maximum 15-20 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu caractere Times New Roman, mărimea 12, spațiere la un rând.

Candidații aleg una dintre temele de mai sus și dezvoltă un proiect de management adaptat Ia problemele Spitalului Județean de Urgență Bacău conform structurii de mai jos:

  1. Descrierea situației actuale a spitalului public
  2. Analiza SWOT a spitalului public (puncte tari, puncte slabe, oportunități, amenințări)
  3. Identificarea problemelor critice
  4. Selecționarea unei probleme/unor probleme prioritare, cu motivarea alegerii făcute
  5. Dezvoltarea proiectului de management pentru problema prioritară identificată/problemele prioritare identificate

Susținerea proiectului de management se face în plenul comisiei de concurs, în ședință publică, la data și locația indicate în anunțul de concurs. Susținerea publică a proiectului de management de către candidați se va efectua în ordine alfabetică. La susținerea publică a proiectului de management de către un candidat nu au dreptul să asiste ceilalți candidați.

La susținerea proiectului de management poate participa mass-media, precum și orice persoană care si-a manifestat intenția de a participa prin transmiterea unui e-mail la adresa menționată în anunțul de concurs, cu precizarea numelui și prenumelui persoanei interesate, iar intenția de participare a fost confirmată de comisia de concurs cu cel puțin 24 de ore înainte de data susținerii publice a proiectului de management. Confirmarea de participare se va efectua în ordinea cronologică a solicitărilor, în termen de maximum 24 de ore de la data primirii solicitării de participare.

În cadrul susținerii proiectului de management, candidatul va prezenta, mai întâi, pe durata de maximum 20 de minute, proiectul de management întocmit și apoi va răspunde întrebărilor din partea membrilor comisiei de concurs și întrebărilor transmise din partea persoanelor conform alin. (6) din Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului.

Vor fi alocate maximum 60 de minute pentru răspunsul la întrebări pentru fiecare candidat. Această durată poate fi suplimentată de președintele comisiei de concurs în cazul în care sunt necesare întrebări sau lămuriri suplimentare din partea candidaților, cu respectarea principiului tratamentului egal și nediscriminatoriu al candidaților, dar nu mai mult de 15 minute. În măsura în care există, 3 dintre întrebări provin din partea oricărei persoane, cu respectarea prevederilor alin. (6), (8) și (9), din Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului, iar restul întrebărilor din partea membrilor comisiei de concurs.

Comisia de concurs va adresa suficiente întrebări fiecărui candidat pentru a permite evaluarea proiectului de management conform modelului-cadru de grilă generală de evaluare, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului și a abilităților manageriale conform fișei de evaluare a abilităților manageriale, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din același regulament.

Anunțul de concurs, temele cadru pentru proiectul de management, bibliografia și Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului vor fi afișate la sediul Spitalului Județean de Urgență Bacău și pe site-ul unității www.spitaluljudeteanbacau.ro

Relații suplimentare se pot obține la telefon 0234.534.000/1604 la Secretariatul Consiliului de Administrație sau pe email casecretariatsjubacau@gmail.com.

 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 160 de lei
  • Digital – 100 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe