RASCI subliniază necesitatea actualizării legislației privind publicitatea medicamentelor fără prescripție medicală (OTC) în România.
Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI) propune extinderea publicității digitale pentru aceste medicamente în cadrul legislativ existent, într-un mod controlat și sigur, pentru a proteja și informa corect consumatorii și pacienții.
Propunerea RASCI vizează modificarea OMS 194/2015, care în prezent interzice publicitatea medicamentelor OTC pe rețelele de socializare și pe alte platforme online, se arată într-un comunicat de presă.
Conform Directivei 2001/83/CE și recomandărilor Consiliului Concurenței, RASCI propune un cadrul legal modern, care vizează integrarea mediului digital ca formă sigură de comunicare și promovare a medicamentelor OTC.
„În contextul creșterii exponențiale a utilizării internetului și a rețelelor sociale în viața cotidiană a pacienților și consumatorilor din România, integrarea acestui mediu în strategia de comunicare și promovare a medicamentelor OTC este esențială. Promovarea medicamentelor OTC în mediul digital este nu doar o adaptare la realitățile moderne, dar și o oportunitate de a oferi pacienților și consumatorilor români acces la informații corecte și verificate, contribuind astfel la educarea și responsabilizarea lor”, a declarat Costin Vasilescu, președintele RASCI.
Modificările propuse de RASCI includ reguli stricte și specifice pentru publicitatea medicamentelor OTC în social media și aplicații mobile, aliniate cu practicile din alte state membre ale Uniunii Europene, precum Italia, Franța și Belgia. Printre principalele măsuri se numără:
Prin permiterea publicității medicamentelor OTC în mediul digital, RASCI urmărește să îmbunătățească accesul publicului la informații corecte și verificate. Acest demers va contribui la educarea și responsabilizarea pacienților și consumatorilor români, oferindu-le instrumentele necesare pentru a lua decizii informate privind sănătatea lor.
Totodată, se vizează stabilirea un cadru modern pentru controlul și supravegherea publicității digitale a medicamentelor fără prescripție medicală (OTC). Prin introducerea unui sistem de avizare prealabilă și monitorizare post-implementare, s-ar asigura atât o informare corectă a publicului, cât și un suport important pentru activitatea autorităților, permițându-le să monitorizeze și să controleze mai eficient conținutul promovat online. Astfel, această inițiativă ar urma să contribuie la protejarea consumatorilor și pacienților și la consolidarea încrederii în informațiile disponibile pe platformele digitale.
„RASCI apreciază deschiderea și eforturile autorităților de reglementare în discuțiile privind actualizarea legislației, astfel încât aceasta să fie aliniată cu realitatea digitală actuală. Suntem recunoscători pentru colaborarea constructivă și pentru implicarea partenerilor din industrie în adoptarea celor mai bune practici internaționale. În contextul numeroaselor urgențe din domeniul sănătății, subliniem necesitatea de a avansa în acest demers. Un pas ferm în această direcție ar reprezenta un progres semnificativ în informarea corectă și responsabilizarea publicului, contribuind la îmbunătățirea sănătății publice pe termen lung”, a declarat Diana Mereu, director executiv RASCI.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe