Newsflash
Internaționale

Un mesaj fals pe Twitter, referitor la insulină, a stârnit panică la compania Eli Lilly

de Florentina Ionescu - nov. 15 2022
Un mesaj fals pe Twitter, referitor la insulină, a stârnit panică la compania Eli Lilly

Eli Lilly, al doilea cel mai mare producător de medicamente antidiabetice, a devenit una dintre companiile care au căzut în plasa conturilor false de Twitter.

Aceste conturi false, dar cu semnul albastru de „verificat” de pe platforma Twitter, au răspândit informații false săptămâna trecută, se arată într-un newsletter transmis de Statista.com.

În data de 10 noiembrie, un cont „verificat” de pe Twitter, care a folosit în mesaj „@EliLillyandCo” a transmis următorul Tweet: „Suntem încântați să anunțăm că insulina este gratuită acum”, în numele companiei Eli Lilly, adunând rapid mii de like-uri și de redistribuiri. 

twitter
Fotografie de la Brett Jordan: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/cerere-solicitare-aplica-ie-ecran-tactil-5417837/

 

Până la momentul la care tweet-ul (postarea respectivă) a fost marcat și șters în cele din urmă, daunele au fost deja făcute la nivelul companiei. Prețul acțiunilor companiei Eli Lilly au scăzut cu mai mult de 4% în următoarea zi, eliminând miliarde de pe piața de capital.

Și mai important este faptul că prețul insulinei a ajuns din nou subiect de discuție în presa internațională. De exemplu, The Washington Post a scris că un tweet fals a stârnit panică la Eli Lilly și este posibil ca acest mesaj să fi costat compania Twitter milioane de dolari.

Gigantul din industria farmaceutică a oprit cheltuielile pentru reclame după un mesaj fals de pe Twitter, marcat ca fiind al companiei reale, a devenit viral. Pentru 8 dolari, Twitter „pierde milioane de dolari în ceea ce privește veniturile din reclame”, a spus un fost oficial de la compania Eli Lilly.

Tweetul / mesajul de nouă vucinte a fost transmis joi după-amiază, de pe un cont care folosea numele și logo-ul gigantului din industria farmaceutică Eli Lilly and Co., iar imediat a atras un răspuns de proporții: „Suntem încântați să anunțăm că acum insulina este gratuită”.

Tweetul acela avea o marcă albastră, de cont „verificat”, o măsură vizibilă pe care Twitter a folosit-o de ani buni pentru a semnaliza publicului autenticitatea unui cont. Reamintim că noul proprietar al companiei Twitter, Elon Musk, a deschis calea către obținerea semnului albastru de autenticitate către oricine, indiferent de identitatea sa, atât timp cât persoana plătește 8 dolari, scrie www.washingtonpost.com.

Dar acel tweet a fost un fals – unul care a devenit viral foarte rapid. Până la momentul la care compania Twitter a șters mesajul, mai bine de șase ore mai târziu, contul a inspirat alte copii ale conturilor Eli Lilly și a fost vizualizat de milioane de ori de internauții care credeau că informația că „insulina este gratuită” este reală.

În interiorul adevăratei companii Eli Lilly, falsul mesaj a stârnit panică, potrivit celor două persoane familiarizate cu compania, care au vorbit sub anonimat cu presa. Oficialii companiei farmaceutice au contactat reprezentanții Twitter și au cerut ca mesajul fals să fie șters, îngrijorați că acel tweet ar putea să afecteze reputația brandului sau să ducă mai departe informații false despre medicament. Compania Twitter nu a reacționat preț de ore bune.

Washingtonpost.com scrie despre repercusiunile deciziei noului proprietar al Twitter. Din cauza costului de doar 8 dolari pentru a obține marca albastră a autenticității, Twitter ar putea să aibă parte de o lecție extrem de costisitoare și platforma ar putea deveni terenul de joacă și de glume proaste al trolilor de pe internet.

Până vineri, oficialii companiei Eli Lilly au ordonat să fie oprite toate campaniile publicitare desfășurate pe Twitter, o lovitură serioasă, având în vedere că compania de 330 de miliarde de dolari controlează un buget mare de publicitate de care Elon Musk spune că Twitter are nevoie pentru a evita falimentul.

„Pentru 8 dolari, există potențialul să piardă milioane de dolari în venituri din publicitate. Care este beneficiul unei companii... de a rămâne pe Twitter? Nu merită riscul atunci când încrederea pacientului și sănătatea lui sunt în joc”, a declarat Amy O’Connor, fost oficial senior pe partea de comunicare la Eli Lilly care lucrează acum la o altă asociație.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe